دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آیت‌الله کعبی:

اروپا از رهگذر ماندن در برجام به دنبال برجام 2 و 3 است/ اروپا تحریم‌های آمریکا را جبران نمی‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اروپا از رهگذر ماندن در برجام به دنبال برجام 2 و 3 است، گفت: باید برای ادامه مذاکره از اروپا تضمین عینی لازم را بگیریم.
کد خبر : 282405

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری،‌ با اشاره به استمرار مذاکرات با اروپا پس از خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: اولاً پیشرفت کشور در گرو برجام نیست و مدیریت کشور بر پایه اقتصاد مقاومتی،‌ حمایت از کالای ایرانی، استحکام درونی نظام و عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.


آیت‌الله کعبی با تاکید بر اینکه نباید گشایش اقتصادی را به خارج از کشور گره زد،‌ افزود: گره زدن حل معضلات کشور و مسائل اقتصادی به بحث برجام یک خطای استراتژیک بوده است.


عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به نظر می‌رسد بین اروپا و آمریکا برای ماندگاری تحریم‌ها علیه ایران تقسیم کار شده است و در این مدت اروپایی‌ها دو بیانیه بسیار بد منتشر کرده‌اند.


وی بر همین اساس افزود: خانم مرکل گفته است اگر ایران فکر کند ما تحریم‌های آمریکا را جبران خواهیم کرد این یک توهم محسوب می‌شود و نکته دیگر گره زدن مساله برجام به قدرت منطقه‌ای و مباحث موشکی ایران از سوی اروپا است.


آیت‌اله کعبی خاطرنشان کرد: اروپا از رهگذر ماندن در برجام درصدد است تا برجام 2 و 3 را همزمان با خروج آمریکا و به منظور فشار برای ماندگار شدن تحریم‌ها دنبال کند.


عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بنابراین نباید به اروپا امید بست و از این رو باید از اروپا تضمین عینی دریافت کرد.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته