دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1397 - 11:20
سامان قدوس در گفت‌وگو با آنا:

می‌خواهم مثل علی دایی در تیم ملی باشم

مهاجم تیم ملی گفت: هیجان زیادی دارم تا بتوانم در جام جهانی بهترین بازی‌هایم را انجام دهم و دوست دارم مانند علی دایی بازیکن بزرگی در تیم ملی ایران باشم.
کد خبر : 282397

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، حضور سامان قدوس در تیم ملی ایران یکی از اقدامات مثبت کارلوس کی‌روش بود. قدوس ستاره تیم استرشوندس سوئد که این فرصت را داشت تا در تیم ملی سوئد بازی کند امل با صحبت‌هایی که با سرمربی پرتغالی تیم ملی انجام داد، پذیرفت تا در ترکیب تیم ایران در جام جهانی روسیه حاضر شود. سامان فرصت پیدا نکرد تا در بازی‌های انتخابی جام جهانی برای تیم کی‌روش به میدان برود اما در دیدارهای تدارکاتی اخیر تیم ملی بازی کرده و می‌تواند بزرگترین سورپرایز ایران در روسیه باشد. بازیکنی که برابر تیم‌های بزرگ جهان تجربه بازی دارد.


سامان قدوس در خصوص اینکه چه شد بازی در تیم ملی ایران را به تیم ملی سوئد ترجیح داد به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای هر روز در تلاش هستم تا بهترین عملکرد را ارائه دهم و بیشترین پیشرفت را داشته باشم. هیچ‌گاه تسلیم فشارهای ورزش نشده‌ام و در برابر سختی‌ها و ناملایمت‌ها ایستادم. هر سال نسبت به سال قبل پیشرفت کردم و یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیمم بنا به آمارهای ارائه شده بودم ولی از سوی مربیان تیم ملی سوئد دیده نمی‌شدم تا اینکه در سال 2017 از سوی سرمربی سوئد دعوت شدم و در یک بازی ملی هم موفق به گلزنی شدم اما باز هم به من فرصت بازی داده نمی شد.»


وی ادامه داد: «وقتی در اردوهای بعدی دعوت نشدم به این نتیجه رسیدم که زحمات و تلاش‌هایم دیده نمی‌شود چرا که عملکردم در تیم باشگاهی‌ام بهتر از قبل شده بود. به همین خاطر حاضر به گفت‌وگو با کارلوس کی‌روش شدم و او توضحات مبسوطی به من داد. از سبک بازی تیم ملی ایران برایم گفت، از پستی که قرار است بازی کنم، از موفقیت‌هایی که می‌توان به همراه تیم ملی ایران به دست آورم و از افتخاراتی که می‌توانم در فوتبال ایران آنها را تجربه کنم. برای همین بود که حاضر شدم ایران را انتخاب کنم.»


هافبک نفوذی تیم ملی درباره اینکه از انتخاب تیم ملی ایران همچنان رضایت کامل را دارد یا خیر، اظهار کرد: «در این مدت در 6 بازی تدارکاتی با پیراهن تیم ملی ایران به میدان رفتم و بسیار خوشحالم که چنین انتخاب درستی داشته‌ام. ما در تیم ملی همچون یک خانواده هستیم و صمیمیت غیرقابل توصیفی در میان اعضای تیم وجود دارد. رفتارهای بازیکنان و مربیان تیم به گونه‌ای بوده که من احساس غریبی نکردم. احساس برادری در تیم وجود دارد و کمبودی نداریم. هدف واحد و مشخصی داریم و برای رسیدن به آن همه تلاش‌مان را خواهیم کرد.»


وی درباره اینکه اگر سال گذشته رفتارهای مربیان سوئد به گونه‌ای بود که او شانس حضور در ترکیب تیم ملی این کشور را در جام جهانی داشت، باز هم ایران را انتخاب می کرد یا نه، تصریح کرد: «آن قدر در تیم ملی ایران با من خوب رفتار شده که شک ندارم بازی در ترکیب ایران را به سوئد ترجیح می‌دادم. از همان گام اول صحبت با کی‌روش حس کردم که توجه کافی به من می‌شود و الان هم بسیار آماده‌ام در جام جهانی یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی ایران باشم. من اگر به تیم ملی سوئد می‌رفتم هم امکان داشت به اندازه ایران فرصت کمک به تیم را پیدا نمی کردم.»


قدوس درباره بازی‌های ایران در جام جهانی روسیه بیان کرد: «در گروهی بسیار دشوار قرار گرفته‌ایم. حریفانی داریم که صاحب‌نام هستند و از بازیکنان برجسته و مستعدی بهره می‌برند اما به جای آنکه به سختی مسابقاتی که داریم فکر کنیم از این منظر به بازی‌ها نگاه می‌کنیم که فرصت بازی برابر تیم‌های نامدار جهان را پیدا کرده‌ایم. جام جهانی یعنی میدانی که همه برای رقابت وارد آن می‌شوند و تیمی برای شکست بازی نمی‌کند. ما این موضعیت را داریم تا مقابل تیم‌های خوب دنیا نتیجه بگیریم و قدرت ایران را به آنها نشان دهیم. پس همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا قدرت‌مان را به آنها تحمیل کنیم.»


وی با اشاره به اینکه کی‌روش مربی حرفه‌ای و با تجربه‌ای است، گفت: «سرمربی تیم ملی تجربه حضور در چندین جام جهانی را داشته است و می‌داند که در این رقابت‌ها باید چگونه تیمش را روانه میدان کند. او قبل از ایران در تیم‌های ملی پرتغال و آفریقای جنوبی و در باشگاه‌های منچستریونایتد و رئال مادرید حضور داشته است. او به خوبی می‌داند که چگونه با بازیکنانش رفتار کند و از آنها چه بازی در درون زمین بگیرد. کی‌روش برنامه مشخصی دارد و ما برابر حریفان بزرگ‌مان در جام جهانی با استفاده از تدابیر و تجربیان کی‌روش می‌توانیم بهترین نتیجه را بگیریم.»



هافبک مهاجم تیم ملی درباره دیدارهای تدارکاتی پیش از جام جهانی گفت: «کارلوس کی‌روش بازی با حریفانی از قاره‌های مختلف را مدنظر داشته که تعدادی از آنها انجام شده است. با حریفان آفریقایی بازی کردیم. کاری که پرتغال هم انجام داد و همچون ما با تونس و الجزایر بازی کرد. این دو تیم سبکی مشابه مراکش دارند و بدون تردید به ما کمک خواهد کرد تا برابر این حریف با قدرت به میدان برویم. با تیم‌های ترکیه، یونان و لیتوانی هم بازی می‌کنیم تا با نوع بازی تیم‌های اروپایی بیشتر آشنا شویم و برابر رقبا نمایش بهتری داشته باشیم.»


قدوس در مورد اینکه خودش این باور را دارد که تیم ملی می‌تواند با پیروزی برابر مراکش امیدوار به صعود به مرحله حذفی شود، تصریح کرد: «بدون شک رسیدن به 3 امتیاز در بازی اول می‌تواند ما را در موقعیت بسیار خوبی قرار دهد. نتیجه هیچ بازی قبل از شروع آن مشخص نیست و چه بسا که ما برابر اسپانیا و پرتغال هم نتیجه‌ای بگیریم که کسی انتظارش را ندارد. هیجان زیادی دارم تا بتوانم در جام جهانی بهترین بازی‌هایم را انجام دهم و دوست دارم مانند علی دایی بازیکن بزرگی در تیم ملی ایران باشم. به نظرم تمامی اعضای تیم هم با شوق زیادی در برابر حریفان بازی خواهند کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته