دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از سوی استاد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر؛

کتاب«مقدمه‌ای بر نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها» به رشته تحریر درآمد

عضو هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر از چاپ کتاب «مقدمه‌ای بر نظریه زبانها و ماشینها» خبر داد.
کد خبر : 28234

دکتر وحید خطیبی به خبرنگار آنا گفت: در این کتاب 411 صفحه‌ای مفاهیم سه‌گانه زبان، گرامر و آتاماتا مورد بررسی تکمیلی قرار گرفته و زبان‌های صوری مختلف از جنبه‌های گوناگون ساختار زبانی، نوع گرامر به کار رفته در آنها و توانمندی‌های ماشین‌های قابل تعریف در آنها تبیین می‌شوند.


وی افزود: هرچند بسیاری از زبان‌های مورد مطالعه در این کتاب ساده‌تر از زبان‌های برنامه‌نویسی هستند اما از همان ویژگی‌های مشترک برخوردارند به طوری که با مطالعه همین زبانهای صوری است که می‌توان مسائل مربوط به زبان های برنامه نویسی را آموخت.


به گزارش آنا، تاکنون بالغ بر 40 مقاله توسط این عضو هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در مجامع ملی و بین‌المللی و در ژورنال‌های با رتبه ‏ISI وWOS ارائه و به چاپ رسیده است.


اجرای 13 طرح پژوهشی، چاپ 3عنوان کتاب، کسب عنوان پژوهشگر برتر واحد طی سال های 1390 و1391، کسب عنوان پژوهشگر برتر گروه فنی و مهندسی منطقه هفت در سال1391، نویسنده بهترین مقاله گروه فنی و مهندسی و کسب جایزه بهترین دانشجوی دوره دکترا دانشگاه UTM در سال 2013 از دیگر افتخارات این پژوهشگر و استاد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته