دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1394 - 14:34
در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران صورت گرفت:

توضیح پشمچی‌زاده درباره تخلف 32 هزار متری

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران توضیحاتی را در خصوص تخلف 32 هزار متری یک مجتمع تجاری در منطقه یک که از سوی عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران مورد اعتراض قرار گرفت ارائه کرد.
کد خبر : 28227

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، پژمان پشم‌چی‌زاده امروز (سه شنبه) در صحن علنی شورای شهر در واکنش به تذکرات یکی از اعضای شورای شهر در خصوص تخلف گسترده در یکی از مجتمع‌های تجاری در شمال تهران، خواستار شد: از دوستان شورای شهر درخواست می‌شود که قبل از بیان مطلبی موضوع را از طریق شهرداری پیگیری کنند.


وی در خصوص تخلفات این مجتمع تجاری، گفت: در ابتدا مالک قطعه زمینی به متراژ 1200 متر خریداری و مجوز لازم برای احداث بنا را اخذ کرد اما در ادامه نیز قطعه زمین جدیدی به متراژ 1700 متر خریداری و با سازمان مشارکت‌های شهرداری اقدام به احداث بنا به صورت مشارکتی می‌کند.


معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران اضافه کرد: با الحاق قطعه زمین جدید میزان مشارکت با شهرداری و ترکیب جدید بنا مشخص شد اما در مرحله سفت‌کاری شهرداری منطقه از ادامه روند کار به دلیل مغایرت‌های ایجاد شده جلوگیری می‌کند و حتی درگیری‌های زیادی نیز ایجاد می‌شود.


وی افزود: پرونده این مجتمع به کمیسیون ماده 100 رفته و رای به قلع و قمع صادر شده و قطعا پس از نهایی شدن رای اجرا می‌شود و معیار محاسبه تخلف نباید جواز اولیه باشد.


ابوالفضل قناعتی، عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران در واکنش به این سخنان و از آنجا که خود در ابتدای جلسه نسبت به تخلف 32 هزار متری این بنا تذکر داده بود، گفت: من الحاقیات این پرونده را در سامانه شهرسازی ندیدم و این اطلاعات تکمیلی در سامانه نبود اما سوال این است که چرا شهرداری اجازه می‌دهد ساختمانی 19 هزار متر تخلف داشته باشد و پس از آن نسبت به قلع و قمع آن اقدام کنند.


مهدی چمران، رئیس شورای شهر نیز با اشاره به هزینه بالای تخریب هر ساختمان، گفت: در تهران تخریب دستکم هر متر مربع، 800 هزار تومان هزینه دارد و در این بنا 19 هزار مترمربع تخلف شده که قرار است تخریب شود و این آسیب زیادی به منابع ملی می‌زند.


وی افزود: در حالت عادی وقتی مردم دو کیسه سیمان پشت در خانه‌شان می‌گذارند شهرداری از آنها سوال می‌پرسد و بر همین اساس باید در پروژه‌های بزرگ مقیاس نیز شهردای هشیار باشد و از ابتدا جلوی تخلف را بگیرد.


رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد:‌ باید ساز و کاری در پیش گرفت تا افرادی که از بروز تخلف جلوگیری نمی‌کنند نیز به همراه متخلف به مراجع معرفی شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته