دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1397 - 13:11
نقوی حسینی در صحن علنی مجلس:

لایحه پیوستن به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم استعماری است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: لایحه پیوستن به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم را مخالف اصل سوم قانون اساسی می‌دانیم چرا که این لایحه استعماری بوده و تسلط بیگانگان را بر امور داخلی کشور افزایش می‌دهد.
کد خبر : 282244

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان، اظهار داشت: از نمایندگان مجلس که با عرق ملی و انقلابی خود اظهارنظر می‌کنند تشکر می کنم.


وی افزود: کمیسیون امنیت ملی پس از اعلام وصول لایحه پیوستن به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم روی مواد، محتوا و پیشنهاداتی که دولت در حق تحفظ و 3 بیانیه در مقدمه آورده بررسی‌های لازم را انجام داد ولی به چند دلیل صلاح ندانست که گزارشی به صحن علنی مجلس ارائه شود.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: از رئیس مجلس تقاضا دارم که به نقطه نظرات کمیسیون امنیت ملی در خصوص این لایحه توجه داشته باشد.


نقوی حسینی ادامه داد: این لایحه را مخالف اصل سوم قانون اساسی می‌دانیم چرا که این لایحه استعماری بوده و تسلط بیگانگان را بر امور داخلی کشور افزایش می‌دهد.


وی بر همین اساس اضافه کرد: در مقدمه این لایحه دولت تلاش کرده با حق تحفظ و بیانیه‌هایی که صادر می‌کند از خسارت‌ها جلوگیری کند اما به لحاظ حقوقی همه کارشناسان حقوقی نظرشان این است که نه آن بیانیه‌ها و نه آن حق تحفظ‌ها نمی‌تواند خسارت‌های وارده از طریق این لایحه را بر ملت و کشور را جبران کند بنابراین کمیسیون در این باره گزارشی به صحن نداده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب