ایرانیان سالانه 5 بار خدمات درمان سرپایی میگیرند
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در مراسم رونمایی از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران(ihina) ضمن تشریح گستردگی خدمات بیمهای این سازمان اظهار کرد: باتوجه به اینکه 40 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند ما موظف به ارتقاء و ارائه خدمات مطلوب هستیم برهمین اساس راه اندازی یک رسانه جامع و به روز به دسترسی بهتر و سریعتر جامعه هدف کمک میکند.
وی افزود: هر فرد به طور میانگین سالانه 5 بار از خدمات درمانی بیمه سلامت به صورت سرپایی استفاده میکند بنابراین خلاء یک پایگاه خبری تخصصی در زمینه بیمه سلامت ملموس بود که در این راستا پایگاه خبری سازمان را راه اندازی کردیم و امیدواریم مردم برای دریافت اطلاعات بیشتر نسبت به آخرین اخبار و اطلاعیههای سازمان به این پایگاه خبری مراجعه کنند.
موهبتی ادامه داد: مخاطب بسیار زیادی در حوزه بیمههای درمانی وجود دارد.سازمان تامین اجتماعی و سازمانهای دیگر جمعیت کل کشور را تحت پوشش قرار میدهند و بیش از ۸۰میلیون دفترچه در اختیار مردم است.
در ادامه این جلسه محمد هاشمی، سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت به اهداف سازمان از راه اندازی این پایگاه خبری اشاره و بیان کرد: استیفای حقوق بیمه شدگان، حضور فعال مسئولان در تمام حوزهها برای اطلاع رسانی، بستر مناسب برای شناخت مردم نسبت به حقوق قانونی خود، شناسایی نیازهای واقعی بیمه شدگان و ورود به عرصه توجه به پیشگیری و سلامت محوری از جمله اهداف ایجاد پایگاه خبری آی هینا است.
وی با اشاره به اینکه بتوانیم فرهنگسازی مناسبی از نحوه دریافت خدمات این سازمان به مردم ارائه دهیم و علاوه بر آن اطلاعرسانی دقیقی از اهداف و اقدامات سازمان داشته باشیم، افزود: سازمان بیمه سلامت در سال 97 برنامههای بسیاری را برای برونرفت از جلوگیری از مشکلات پیشرو در نظر دارد که برای رسیدن به این هدف نیاز داریم که جامعه و به خصوص مسئولان را در جریان اخبار قرار دهیم تا در هر شرایطی همراهی لازم را با این سازمان داشته باشند.
وی گفت: با استفاده از تکنیکهای ارتباطی نوین تلاش خواهد شد تا مدیران و مسئولان این حوزه بتوانند گفتمان خود را در آیهینا ارائه کنند، پایگاههای خبری و خبرگزاریها بهعلت قدرت انتقال سریع خبر، آنلاین بودن و انعکاس وسیع اخبار، امروز در جهان جایگاهی وسیع پیدا کردهاند و جزو قدرتهای خبری محسوب میشوند.
وی با ابراز این موضوع که نباید راه قدرت نقد را از رسانه گرفت و اگر در جایی نقد بیان میشود، قطعاً در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی امور است، افزود: رسانه باید زبان گویای مردم و وقایع و حوادث و مشکلات جامه باشد.
این مقام مسئول تأکید کرد: خطمشی رسانهای این پایگاه خبری این است که با رعایت انصاف تابلویی شفاف از خواستههای مردم را در برابر مسئولان بهتصویر بکشد و به ناگفتههای حوزه بیمه و درمان بپردازد.
انتهای پیام/