دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1397 - 01:32
دانشگاه آزاد اسلامی در ایستگاه سی‌وششم؛

رئیس واحد سمنان: مؤسسات آموزش عالی بر اساس توانمندی‌ و استانداردها رتبه‌بندی شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی را پیشرو در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانست و تصریح کرد: وزارت علوم باید بر اساس توانمندی‌ها و استانداردها به رتبه‌بندی مؤسسات آموزش عالی بپردازد.
کد خبر : 282178

عبدالله خالصی‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: «دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی از ابتدا تاکنون (طول 36 سال) قابل توجه بوده است. این دستاوردها البته در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی برجسته‌تر بوده و این دانشگاه را نسبت به بسیاری از دستگاه‌ها در جایگاه بالاتری قرار داده است.»


خالصی‌دوست ادامه داد: «برخی تغییر مدیریت‌های مکرر و متوالی در دوره‌های مختلف و عدم حمایت و همراهی وزارت علوم و وزارت بهداشت از مجموعه دانشگاه آزاد باعث مشکلاتی در دانشگاه آزاد شد. علاوه بر اینها کاهش دانشجو و حضور مؤسسات غیرانتقاعی نیز باعث برخی مشکلات شده است.»


وی گفت: «بررسی یکنواخت و ارزشیابی برای همه مؤسسات آموزش عالی باید صورت گیرد. وزارت علوم باید بر اساس توانمندی‌ها و استانداردهای مؤسسات آموزش عالی به رتبه‌بندی آنها بپردازد و اگر قرار است حذفی در این مؤسسات رخ دهد بر اساس این نظام رتبه‌بندی باشد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: «این رتبه‌بندی و ایجاد رقابت باعث می‌شود تا مؤسسات برای ارتقای کیفیت خود تلاش بیشتری کنند. در همین راستا کمیته ارزیابی باید عادلانه و عالمانه به سنجش همه مؤسسات بپردازد.»


این مسئول بیان کرد: «دانشگاه آزاد در زمینه‌های متعددی پیشرو است و باید همین گونه نیز باشد؛ اگر قرار است تغییراتی در اقتصاد، فرهنگ، سیاست و ... ایجاد شود باید دانشگاه پیشرو باشد؛ به عبارت دیگر دانشگاه‌ها باید صحنه‌گردان باشند و نه دنباله‌رو؛ در شورای انقلاب فرهنگی دیگران باید پیشرفت خود را با دانشگاه تطبیق دهند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته