دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1397 - 14:49

اخبار کوتاه از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

جلسه شورای برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برای بررسی هزینه‌ها و درآمدزایی دانشگاه در سال 97 برگزار شد.
کد خبر : 282170

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهندس آریوبرزن سلامی مدیر برنامه ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد یاسوج گفت: «با توجه به رویکرد سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر کسب درآمدهای غیر شهریه ای، این جلسه برای شناسایی و استفاده از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در راستای کسب درآمدهای غیر شهریه ای تشکیل شد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج هم در این جلسه بیان کرد: «برای پرداخت بدهی‌های دانشگاه و درآمدزایی باید از ساختمان های بلااستفاده و املاک به نحو احسن استفاده شود و ساختمان ها به صورت اجاره ای به متقاضی داده شود و مجموعه های دامپروری و زمینهای کشاورزی با توجه به ظرفیت هر کدام که پتانسیل اقتصادی بیشتری دارند و می توانند برای دانشگاه درآمدزایی داشته باشد انجام گیرد.»


دکتر کرم جانی پور افزود: «در راستای کاهش هزینه ها و تجمیع ساختمانهای اداری و آموزشی دانشگاه برنامه ریزی و اقدام سریعتر انجام پذیرد.»


درخشش در مسابقات قرآن


در ادامه سلسله مسابقات سراسری قرآن وعترت(ع)، این باربخش کتبی بیست وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت(ع) بخش کارکنان همزمان با سایر واحدهای دانشگاهی دیگر استان ها در واحد مهاباد نیز با حضور 21نفر از کارکنان واحد اعم از خواهر و برادر در رشته‌های تفسیر قرآن کریم، حفظ و ترجمه ادعیه و احکام برگزار شد.


نتایج مسابقه در رشته تفسیر قرآن کریم آرزو قربانی، ابراهیم احمدیان و رسول کریمی اقدم و جعفر موغمی به ترتیب رتبه های اول تا چهارم را به خود اختصاص دادند.در رشته حفظ و ترجمه ادعیه ام البنین ایوبی رتبه اول و علیرضا شهبازی رتبه دوم این سری از مسابقات را کسب کردند و بار دیگر کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد درحوزه فرهنگی افتخارآفرینی کردند.


غبارروبی قبور شهدا


مراسم غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، گلزار شهدای گمنام و شهیدان معزز این شهرستان به مناسبت گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد.


در این آیین معاونت دانشگاه و رییس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد بروجرد، سرپرست دانشکده فنی و حرفه ای سما واحد بروجرد، جمعی از کارکنان و دانشجویان با زیارت قبور مطهر این عزیزان با غبارروبی و عطرافشانی، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ آنان با آرمانهای والای شهیدان انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و عملیات بیت‌المقدس را گرامی داشتند .


نشست علمی – فرهنگی


نخستین نشست علمی – فرهنگی دانشکده روان شناسی و علوم اجتماعی دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهن با عنوان "مادری" با حضور معاونین، مدیران کل،اعضای هیات علمی و دانشجویان برگزار شد.


در این نشست اعضای هیات علمی گروه روان شناسی و علوم اجتماعی هرکدام از دیدگاههای مختلف به تبیین جایگاه مادری پرداختند.


دکتر نسرین باقری مدیر این نشست مقدمه ای در ارتباط با دیدگاههای مختلف روان شناسی، علوم زیستی و علوم اجتماعی در جایگاه مادری بیان کرد.


دکتر صفیه بهزادی در مورد پایه های زیستی مادری و دکتر صابری در مورد ارتباط بین پایه های زیستی و مسایل انگیزشی صحبت کردند.


دکتر وارسته فر تاریخچه ای از مادری در دوران پیشاصنعتی مطرح و دکتر فاتحی درباره جایگاه انسانی مادر و نقش وی در پیشرفت جامعه مطالبی را ارئه کردند.


شب شعر حماسی


مراسم شب شعر حماسی به همت بسیج دانشجویی و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد با حضور رئیس، اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد و اقشار مختلف مردم شهرستان لامرد برگزار شد.


در این مراسم که با جوی معنوی در جوار قبور مطهر شهدای گمنام واحد لامرد برگزار شد، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و غبارروبی قبور مطهر شهدا، دانشجویان و استادان دانشگاههای شهرستان لامرد اشعار خود را در دوبخش حماسی و آزاد در حضور داوران ارائه کردند.


در پایان پس از تجمیع امتیازات توسط هیأت داوران، محمد رستمی در بخش حماسی و یونس مختاری در بخش آزاد حائز بیشترین امتیاز شدند و تندیس یادبودی به همراه کتاب «وقتی مهتاب گم شد» دریافت کردند.


در این مراسم حسین صفری جانباز هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطرات خود از حماسه آزادسازی خرمشهر پرداخت.


آشنایی با فعالیت های سها


به همت مدیریت دانش‌بنیان واحد تهران شرق و انجمن گروه مهندسی پزشکی و به منظور آشنایی دانشجویان رشته مهندسی پزشکی با فعالیت ها و کارگاه های آموزشی موسسه آموزشی پژوهشی سها، سمینار یکروزه ای با حضور چشمگیر دانشجویان برگزار شد.فردین افرازه مدیر دانش بنیان واحد هدف از برگزاری این سمینار را آشنایی دانشجویان رشته مهندسی پزشکی با مهارتهایی دانست که دانشجو باید پس از پایان تحصیل آن را کسب نماید تا بتواند به راحتی جذب بازار کار شود.قرار شد دانشجویانی که از واحد تهران شرق برای گذراندن دوره های مهارت آموزی به موسسه معرفی شوند از تخفیفات ویژه ای برخوردار شوند.


رقابت بانوان ورزشکار


به مناسبت هفته خوابگاه ها یکدوره مسابقات ورزشی دورن خوابگاهی بین دانشجویان خواهردانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در اردیبهشت ماه سالجاری برگزار شد


این مسابقات با حضور 23 نفر شرکت کننده در رشته‌های: مچ اندازی، دارت و تنیس روی میز برگزار شد که در پایان رعنا قلی‌پور موفق به کسب مقام اول در رشته مچ اندازی شد و به ترتیب فرحناز احمدی و لادن حسینی دوم و سوم شدند.


در رشته ورزشی دارت رعنا قلی پور موفق به کسب مقام اول و سارا عسگری و مریم شاه حسینی دوم و سوم شدند.


در رشته ورزش تنیس روی میز مریم نکویی موفق به کسب مقام اول و لادن حسینی و مریم خوانساری به ترتیب دوم و سوم شدند.


پس از پایان این مسابقات طی مراسمی از شرکت کنندگان تشکر و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا شد.


راهیابی به مسابقات کشوری


فاطمه مهدوی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرند به مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت راه یافت.پس از اعلام نتایج بیست و سومین دوره مسابقات قرآن و عترت بخش شفاهی دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان فاطمه مهدوی دانشجوی مقطع کارشناسی رشته روانشناسی عمومی واحد زرند در رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم در بین شرکت کنندگان حائز مقام برتر شده و راهی مسابقات کشوری شد.




طرح قرآنی رمضان بهار قرآن


هفتمین طرح قرآنی رمضان بهار قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده آغاز شد.


همزمان با حلول ماه مبارک رمضان، هفتمین طرح قرآنی رمضان بهار قرآن که به تفسیر سوره نور اختصاص دارد، با حضور کارکنان، استادان و دانشجویان، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، درمحل مسجد دانشگاه آغاز شد.


با برنامه ریزی انجام شده از سوی کانون قرآن و عترت معاونت فرهنگی _ دانشجویی واحد، این طرح فراگیر قرآنی از هفته نخست ماه مبارک رمضان با تدریس حجت الاسلام سعید جاویدی رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آغاز شده و تا پایان این ماه پر برکت ادامه دارد.


کارگاه آموزشی


هفتمین دوره کارگاه آموزشی «رمضان بهار قرآن» در طول ایام ماه مبارک رمضان، همزمان با دیگر واحدهای دانشگاهی در مرکز سما بوشهر برگزار خواهد شد.


کارشناس فرهنگی مرکز سما بوشهر عنوان کرد: «به منظور ارتقاء دانش و معرفت دینی استادان و کارکنان و آشنایی با علوم قرآنی ، هفتمین دوره طرح قرآنی «رمضان بهار قرآن» با برگزاری کارگاه آموزشی تفسیر سوره مبارکه نور که مدرس آن حجت السلام محسنی است در ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد»


رضا بختیاری آزاد خاطرنشان کرد پس از پایان این کارگاه آموزشی و برگزاری آزمون به شرکت کنندگان گواهی شرکت درکارگاه اعطا خواهد شد و از نفرات برتر قدردانی می شود.


انتشار کتاب


ابتدای سال جاری سه عنوان کتاب در واحد تهران شرق منتشر شد.


کتاب آموش مقدماتی والیبال تالیف خانم دکتر مهتاب عربی عضو هیات علمی گروه تربیت بدنی و کتاب بیومکانیک بنیادی نوشته عبدالرسول دانشجو عضو هیات علمی گروه تربیت بدنی و کتاب آزمایشهای میکرومقیاس در شیمی عمومی و شیمی آلی ترجمه لیلا آزاد عضو هیات علمی گروه شیمی از تازه های نشر انتشارات واحد تهران شرق در بهار 97 بودند.


کارگاه آموزشی


به منظور آشنایی و توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل کارگاه آموزشی آشنایی با آیین‌نامه ارتقا با حضور جمعی از استادان واحد برگزار شد.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد اردبیل اظهار کرد: «از آنجاییکه ارتقا اعضای هیات علمی یکی از دغدغه های حوزه آموزشی واحد است لذا برگزاری این کارگاه می تواند در راستای تکمیل فرم های این آیین نامه ایجاد تسهیل کرده و فرآیند تکمیل آن را راحت تر سازد.»


بهنام بهاری افزود: «این کارگاه از سوی دکتر علی اکبر ایمانی؛ مدیر کل آموزش و تحصیلات تکمیلی و عضو کمیته منتخب تدریس شد و آخرین تغییرات درباره فرمهای ارتقا وچگونگی امتیاز بندی و تکمیل فرم های مواد این آیین نامه به تفکیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت .»


وی ادامه داد: «شهناز کرمی؛ کارشناس امور سنجش و نظارت واحد نیز درباره تکمیل کاربرگ های کیفیت و کمیت تدریس توضیحات کافی مطرح کرد.»


همایش فناوری‌های نوین


همایش فناوری‌های نوین در اجرای سازه‌های عمران و معماری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی برگزار شد.


دال‌های تخت توخالی (cobiax/uboot/airdeck)، دال‌های مشبک وافل (waffle slab) و مشکلات پیش رو در اجرای سیستم‌های سنتی و ارائه راهکار برای رفع آن از محورهای اصلی این همایش بود.


حسین معز و حمیدرضا عباسی از سخنرانان ویژه این همایش بودند.



‍مسابقات قرآن کریم


به مناسبت ماه مبارک رمضان و در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم با هدف تبلیغ و اشاعه فرهنگ قرآنی و شکوفایی استعدادهای قرآنی در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان، هم سرایی و دعاخوانی در دو نوبت دو روزه به همت دانشگاه آزاد اسلامی سردشت و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برگزار شد.


این مسابقات ۲۳۰ نفر شرکت کننده داشت که از این تعداد ۱۲۲ نفر خواهر و ۱۰۸ نفر برادر در مقاطع سنی ۱۸ سال به بالا بودند که نفرات اول و دوم هر رشته به مسابقات استانی راه خواهند یافت.


به نفرات برتر لوح تقدیر و هدیه برای تجلیل از طرف‌ اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و دانشگاه آزاد اسلامی اهدا خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته