دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پرستو گلستانی «عکس خانوادگی» و «تیولا» را بازی می‌کند

پرستو گلستانی که پیش از این پیشنهادهای بازی برای نمایش «عکس خانوادگی» به کارگردانی محمود استاد محمد و احسان حاجی‌پور را داشت، برای سومین بار آماده اجرای این اثر بر صحنه می‌شود.
کد خبر : 282023

پرستو گلستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، گفت: این روزها مشغول تمرین برای اجرای دو نمایش «عکس خانوادگی» کاری از رضا بهرامی و «تیولا» به کارگردانی علی عابدی هستم.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: ‌نمایش «عکس خانوادگی» نوشته محمود استاد محمد است، قرار بود با کارگردانی استاد محمد اجرا شود که به دلایلی شرایط اجرا فراهم نشد. بعد از آن هم قرار شد به کارگردانی احسان حاجی‌پور آن را روی صحنه ببریم که باز هم اجرایش میسر نشد. البته یک بار نمایشنامه «عکس خانوادگی» را نمایشنامه‌خوانی کردم. بر همین اساس این سومین بار است که تصمیم می‌گیرم در این نمایش بازی کنم.


گلستانی اظهار کرد: قرار است نمایش «عکس خانوادگی» به کارگردانی رضا بهرامی از 20 خرداد ماه در تماشاخانه سنگلج اجرا شود البته پس از اجرای این نمایش هم، در نمایش «تیولا» نوشته و کاری از علی عابدی همکاری خواهم داشت که بعد از ماه مبارک رمضان (مرداد ماه) در تماشاخانه مهرگان روی صحنه می‌رود.


وی در معرفی نقشش در نمایش «عکس خانوادگی» بیان کرد: این اثر، نمایشی اجتماعی است که داستان زندگی یک زن را روایت می‌کند. من در این نمایش در نقش زن که شخصیت اصلی داستان است ایفای نقش خواهم کرد.


وی درباره علاقه‌‌اش به بازی در نمایش «عکس خانوادگی» تصریح کرد: بسیار به روز بودن این قصه یکی از دلایل تمایلم برای بازی در این اثر است. ضمن اینکه «عکس خانوادگی» برای زمان حال‌مان است و موضوعی که این نمایشنامه دنبال می‌کند جزو سوژه‌هایی است که قدیمی نمی‌شود و برای هر بازیگری خوش‌آیند است.


این بازیگر تئاتر درباره نمایش «تیولا» گفت: «تیولا» فضایی طنز و گروتسک دارد و اثری ضدجنگ است که به دلیل اینکه از فضای غیررئالیستی برخوردار است برای بسیاری از مخاطبان جذاب است.


لازم به یادآوری است که در نمایش «تیولا»، تیولا نام یک عروس دریایی است و تنها موجود روی زمین است که عنصر جاودانگی دارد و هیچ‌وقت نمی‌میرد. در واقع این موجود به مرگ طبیعی نخواهد مرد و مدام در حال تغییر مولکول‌های سلولی می‌شود و جاودانه می‌ماند و ...


این اثر نمایشی در راستای آثار پیشین علی عابدی نوشته شده و اجرا می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته