دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دانشگاه آزاد اسلامی در ایستگاه سی‌وششم؛

رئیس انجمن علمی ارتوپدی ایران: دانشگاه آزاد عامل محرومیت‌زدایی و محدودیت‌زدایی شده است

رئیس انجمن ارتوپدی ایران بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته با تاسیس دانشکده های مختلف در سراسر کشور محرومیت زدایی و محدودزدایی کند.
کد خبر : 282012

دکتر محمد رازی رئیس انجمن ارتوپدی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با اشاره به سی و ششمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: ایجاد و ظهور دانشگاه آزاد در کشور ما تحول بسیار بزرگی را رقم زد. به خصوص در سال‌های ابتدایی دهه 60 که جمعیت کشور به خصوص جمعیت جوان رو به افزایش بود و در آن زمان دانشگاه‌های دولتی کشور با محدودیت ظرفیت مواجه بود؛ تاسیس دانشگاه‌ آزاد توانست این ظرفیت‌های آموزشی را گسترش دهد.


وی افزود: در آن سال‌ها دانشگاه‌های دولتی نمی‌توانستند ظرفیت‌های خود را مطابق نیازهای جامعه کنند که در این میان ظهور دانشگاه‌ آزاد توانست نقش موثری در آموزش جمعیت جوان کشور ایفا کند. علی‌الخصوص در سال‌های انقلاب فرهنگی ک سالیانی که تعداد بسیاری از جوانان به دلایل مختلف از رفتن به دانشگاه محروم می‌شدند. در آن زمان به دلیل محدودیت ظرفیت‌های دانشگاه‌ها جوانان چاره‌ای جز ترک تحصیل یا مهاجرت به خارج از کشور را نداشتند و از آنجایی که جمعیت محدودی قادر به مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور بودند، تعداد بسیاری از تحصیل بازمی‌ماندند.


این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: در آن سال‌ها دانشگاه آزاد توانست سوپاپ اطمینان بزرگی را برای مردم ایران و برای آموزش کشور فراهم کند.


این متخصص ارتوپدی با توجه به شعبات متعدد دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، بیان کرد: دانشگاه آزاد در نقاط مختلف کشور توانسته شعباتی را تاسیس کند که این مساله منجر به افزایش سطح فرهنگی مردم در نقاط دورافتاده می‌شود. علاوه‌بر این تعدد دانشگاه آزاد توانسته علاوه‌بر محرومیت‌زدایی فرهنگی، محرومیت زدایی اقتصادی نیز در آن مناطق داشته باشد، به گونه‌ای که تمام جوانان در سراسر کشور می‌توانند به رشد اقتصادی و فرهنگی دست پیدا کنند.


رئیس انجمن علمی ارتوپدی ایران با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید برای ارتقاء کیفیت‌های آموزشی خود تلاش کند، تصریح کرد: دانشگاه آزاد باید همانند سایر دانشگاه‌های دولتی به سمت کاربردی شدن و عملیاتی شدن پیش رود به گونه‌ای که فارغ‌التحصیلان پس از دانشگاه و حضور در جامعه بتوانند به صورت کاربردی در جامعه نقش داشته باشند.


وی افزود: ضعف کیفیتی و عدم توانایی فارغ‌التحصیلان در حوزه کاربردی تنها مختص دانشگاه آزاد نیست بلکه دانشگاه‌های دولتی نیز باید در این مسیر گام بردارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب