دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اردوغان هم به توئیتر پیوست

رجب طیب اردوغان در پیام توییتری خود نوشت:"تو نیز اراده کن و تسلیم سیگار مشو."
کد خبر : 2820

به گزارش آنا به نقل از وب سایت تلویزیون تی آر تی ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اولین توییت خود را در" روز مبارزه با سیگار" ارسال کرد.


بر اساس اطلاعیه صادره از سوی روابط عمومی دفتر ریاست جمهوری ترکیه، حساب توییتر اردوغان رئیس جمهور که قبلا از سوی دوستداران ایشان باز شده بود از این پس توسط خود وی مورد استفاده قرار میگیرد.


این حساب از سوی حدود ۶ میلیون کاربر تعقیب می‌شود.


در این اطلاعیه آمده است: اردوغان تصمیم گرفته بود که استقاده از حساب توییتر خود در یک روز ویژه و پر معنی آغاز کند.


رجب طیب اردوغان در پیام توییتری خود از سیگار به عنوان یک سم موذی که زندگی انسانها را به خطر می اندازد نام برده و نوشت:"تو نیز اراده کن و تسلیم سیگار مشو."


رئیس جمهوری با اشاره به اینکه سالیانه ۶ میلیون نفر به دلیل مصرف سیگار جان خود را از دست می‌دهند، نوشت:"۶۰۰ هزار نفر نیز در حالی که سیگار مصرف نمیکنند، به دلیل قرار گرفتن در معرض دود سیگار جان خود را از دست میدهند. برای داشتن نسلهایی سالم و آینده ای روشن، بیایید تمامی عادات زیانبار و در راس سیگار را از زندگی خود دور کنیم."


به گزارش آنا به نقل از خبرگزاری دویچه وله آلمان ، کاربران این شبکه اجتماعی در بامداد جمعه (۲۱ مارس/۱ فروردین) به این صفحه اینترنتی دسترسی نداشتند و به جای آن پیام کوتاهی از اداره ارتباطات ترکیه مشاهده کردند که با اشاره به حکم دادگاه از بسته‌شدن توئیتر خبر می‌داد.


در پیام اداره ارتباطات ترکیه آمده بود که شبکه اجتماعی توئیتر به هشدارهای دستگاه قضایی ترکیه "بی‌اعتنا" بوده و "لینک‌های معینی" را از صفحه خود حذف نکرده است.


تنها ساعاتی پیش از فیلتر شدن توئیتر، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه تهدید کرده بود که این صفحه‌ی اینترنتی را مسدود خواهد کرد. اردوغان گفت: «ما توئیتر و صفحاتی از این دست را از ریشه بیرون خواهیم کشید. برای ما ابداً مهم نیست که جامعه جهانی در این باره چه فکر می‌کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته