دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1397 - 13:13
سفیر ایران در عراق:

آمریکا عدم پایبندی به تعهدات بین المللی را نشان داد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت خروج یکجانبه از برجام و انتقال سفارت به قدس شریف از سوی آمریکا نشان داد این کشور هیچ احترام و پایبندی برای قوانین و توافقنامه‌های بین‌المللی قائل نیست.
کد خبر : 281998

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، ایرج مسجدی بکشنبه شب در مراسم ضیافت افطاری که برای مقامات دولتی، رهبران و شخصیت های سیاسی و نخبگان علمی و فرهنگی عراق در سفارتخانه ایران در بغداد برگزار شد افزود که آمریکا با نقض همه قوانین بین المللی با انتقال سفارتخانه اش به قدس شریف، دشمنی با جهان اسلام را آشکار کرده است.


وی از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایاتی که رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین مرتکب می شود ابراز تاسف کرد و گفت که جامعه جهانی باید در برابر این گونه اقدامات یکجانبه آمریکا که امنیت و صلح جهانی را به مخاطره می اندازد، بایستد.


ایرج مسجدی از جلوه های آشکار تهدید امریکا علیه صلح و امنیت جهان را خروج غیرقانونی و یکجانبه از برجام عنوان کرد و گفت که برجام یک سند بین المللی بود که علاوه بر امضای آن توسط کشورهای 1+5، به تصویب شورای امنیت سازمان ملل نیز رسیده بود.


سفیر کشورمان در عراق ادامه داد که آمریکا با خروج از برجام ثابت کرد که واشنگتن هرگز به تعهدات و توافقنامه های که می بندد احترام نمی گذارد و اعتماد بین المللی نسبت به آمریکا از بین رفته است.


مسجدی همچنین برگزاری انتخابات اخیر پارلمانی در عراق را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت و افزود که جمهوری اسلامی ایران همچون همیشه آماده است تا تجربیات علمی و توسعه ای خود را در اختیار عراق قرار دهد.


مراسم ضیافت افطاری، سنتی است که سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران در عراق هرساله به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان برگزار می کند و در آن مقامات و شخصیت های کشوری و لشکری و رهبران سیاسی عراق حضور پیدا می کنند.


علما و فضلای اهل سنت و شیعیان و همچنین سران عشایر و شخصیت های علمی و فرهنگی و نخبگان این کشور از دیگر حضار شرکت کننده در این مراسم هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته