دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 خرداد 1397 - 08:51
مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش:

زندانیان پس از آزادی صاحب شغل می‌شوند/ کاهش آسیب‌های اجتماعی با مهارت‌آموزی در زندان‌ها

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی به زندانیان علاوه براینکه موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود فرصتی برای کسب درآمد پس از آزادی برای آنها فراهم می‌کند.
کد خبر : 281949

سید مصطفی آذرکیش، مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به تفاهم‌نامه معاونت آموزش متوسطه با سازمان زندان‌ها برای ارائه آموزش‌های مهارتی، بیان کرد: مخاطبان این تفاهم‌نامه به دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول افراد لازم التعلیم هستند که در کانون اصلاح و تربیت به سر می‌برند. این گروه از افراد پس از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم علاوه بر مدرک دیپلم، گواهینامه مهارت را از سازمان مربوطه دریافت می‌کنند.


وی افزود: گواهینامه مهارت توسط سازمان‌های مختلفی از جمله جهاد دانشگاهی، سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت ارشاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود که در این میان سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای بیشترین گواهینامه را صادر کرده است.


آذرکیش با توجه به سایر مخاطبان این تفاهم‌نامه، بیان کرد: گروه دوم افراد بزرگسال هستند که در زندان به سر می‌برند. این دسته از افراد در صورت گذراندن 46 الی 49 واحد مهارتی از سازمان مربوطه گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند. هم‌چنین اگر این افراد 53 واحد دروس عمومی از قبیل دینی، عربی، ریاضی و ... را نیز سپری کنند موفق به دریافت دیپلم می‌شوند.


مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش در خصوص نوع مهارت‌های ارائه شده به زندانیان، بیان کرد: در شاخه کاردانش 160 مهارن ارائه می‌شود اما عمدتا آموزش‌هایی به این زندانیان ارائه می‌شود که پس از آزادی منجر به شغل و کسب درآمد برای آنها شود که این آموزش‌ها در مردان شامل تعمیر و نصب آسانسور، برق صنعتی، تعمیر خودرو، منبّت‌، معرق و .... است.


وی در خصوص فواید این تفاهم‌نامه، تصریح کرد: اگر افرادی که به هر دلیلی در زندان به سر می‌برند تحت تعلیم و آموزش قرار بگیرند انگیزه آزادی پیدا می‌کنند. هم‌چنین می‌توانند بدون دغدغه به داشتن شغل و کسب درآمد بیاندیشند.


آذرکیش خاطرنشان کرد: اگر افرادی که مدتی در زندان به سر برده‌اند دارای شغل و مهارت باشند پس از آزادی و حضور در جامعه درگیر آسیب‌های اجتماعی نمی‌شون بنابراین این تفاهم‌نامه موجب کاهش آسیب‌هیا اجتماعی می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته