دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1397 - 09:55

نیکلاس مادورو برای دومین‌بار رئیس‌جمهوری ونزوئلا شد

کمیته انتخابات ونزوئلا اعلام کرد نیکلاس مادورو توانست در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به پیروزی دست یابد.
کد خبر : 281897

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، کمیته انتخابات ونزوئلا اعلام کرد نیکلاس مادور در انتخاباتی که روز یکشنبه برگزار شد، توانست با کسب 68 درصد آراء، پیروز شود.


این انتخابات در حالی برگزار شد که جریان مخالف او، این انتخابات را به‌دلیل اعتراضات گسترده در سطح کشور غیرقانونی اعلام کرده بود.


طبق اعلام کمیته انتخابات ونزوئلا، 46.1 درصد از افراد واجد شرایط در انتخابات شرکت کردند و این بسیار کمتر از میزان مشارکت 80 درصدی مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری دور گذشته است.


مادورو پس از پیروزی در انتخابات در سخنانی در جمع هوادارانش گفت: «امروز، روز پیروزی مردم ونزوئلا است و من رئیس‌جمه.ری همه مردم این کشور هستم و با هر کسی در هر جای کشور لازم باشد گفت‌وگو خواهم کرد. من صلح را رکن اساسی توسعه اجتماعی می‌دانم و در این راستا به جوانان کشورم و دیگر گروه‌های اجتماعی بابت این پیروزی تبریک می‌گویم.»


وی افزود: «مردم این کشور آماده مواجهه با همه مشکلات و حل مسالمت‌امیز آن هستند. من حتی به افرادی که به دیگر نامزدها رای دادند احترام می‌گذارم، زیرا عقیده خود را مطرح کردند. اکنون زمان حل مسالمت‌آمیز و برقراری صلح در کشور است و من دست همکاری به سوی همه افراد، ازجمله کسانی که علیه من رای دادند دراز می‌کنم.»


مادورو تاکید کرد: «آینده روشن است و من از همه رهبران مخالفان می‌خواهم در چارچوب دموکراسی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنیم تا مشکلات کشور حل شود. ما اکنون باید تمرکز خود را بر روی حل مشکلات اقتصادی ونزوئلا بگذاریم. این کشور یک ملجاء باثبات اجتماعی و سیاسی در آمریکای لاتین است و برهم زدن ثبات این کشور اشتباهی بزرگ به‌شمار می‌رود.»


به گزارش آنا، انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا در حالی پیش از موعد برگزار شد که مخالفان این کشور و بخش عمده‌ای از مجامع جهانی نسبت به آن انتقاد کرده‌اند.


نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری 55 ساله ونزوئلا در کمپین‌های انتخاباتی خود وعده داده بود تا این کشور نفت‌خیز را که با بحران سیاسی و اقتصادی مواجه شده است، نجات دهد.


در این دوره از انتخابات هنری فالکون که از مخالفان حکومت هوگو چاوز به‌شمار می‌رود و چهار نامزد دیگر که تقریبا ناشناس هستند، با مادورو رقابت کردند و مادورو با پیروزی در این انتخابات تا سال 2025 رئیس‌جمهوری ونزوئلا خواهد بود.


مادورو که از حمایت ارتش برخوردار است، در هفته‌های اخیر کمک‌های غذایی به محله‌های فقیرنشین را افزایش داد و تلاش کرده بود با این حربه بر رقبایش پیروز شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته