دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1397 - 18:22
تحلیل گروه B رقابت‌های جام جهانی روسیه؛

گروه مرگ در انتظار شاگردان کی‌روش/ اسپانیا و پرتغال شانس اول صعود

اسپانیا و پرتغال در گروه دوم رقابت‌های جام جهانی که به گروه مرگ معروف است، شانس اول صعود هستند اما این فقط روی کاغذ است و شاید اتفاقات فوتبالی سرنوشت این گروه را تغییر دهد.
کد خبر : 281779

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در ادامه بررسی گروه‌های 8 گانه جام جهانی 2018 روسیه به گروه دوم این رقابت‌ها می‌رسیم. گروهی که سرنوشت آن برای ایرانی‌ها به دلیل حضور تیم ملی کشورشان در آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در ظاهر شاگردان کی‌روش در کنار مراکش کار سختی مقابل پرتغال و اسپانیا دارند اما در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و شاید اتفاقات عجیب فوتبالی در این گروه سرنوشت را عوض کند.


هادی طباطبایی دروازه‌بان اسبق تیم‌های استقلال و ملی در مورد همگروهی ایران با سه تیم قدرتمند اسپانیا، پرتغال و مراکش گفت: « در گروه مرگ جام جهانی 2018 در کنار اسپانیا و پرتغال مراکش و ایران هم قرار دارند ؛دو تیمی که انگیزه زیادی دارند که این موضوع کار را برای دو تیم دیگر سخت خواهد کرد. اما باید به این نکته اشاره کنم اسپانیا یکی از آماده‌ترین تیم‌های این روزهای فوتبال جهان است که با ارائه یک روش تاکتیکی مبتنی بر وجود هافبک‌های زیاد در میانه میدان و پاس‌های فراوانی که به یکدیگر در میانه میدان می‌دهند می‌تواند نقش اصلی این گروه را ایفا کند.»


کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد:«در حال حاضر اسپانیا در فرم خوبی قرار دارد اما از قدرت پرتغال هم نمی‌توان غافل شد. پرتغال با اتکا به برخی چهره‌های شاخصش مانند رونالدو و همچنین کارهای تیمی که مبتنی بر تکنیک بازیکنان است می‌تواند بعد از اسپانیا حرف اول را در این گروه بزند.»


وی افزود:« واقعیت امر این است پرتغال با قهرمانی که در جام ملت‌های اروپا کسب کرد روحیه زیادی برای موفقیت در جام جهانی 2018 دارد و این تیم به درخشش فوق ستاره‌اش رونالدو امیدوار است تا بتواند نتایج خوبی در روسیه کسب کند.»


مراکش و ایران که روی کاغذ شانس کمتری در این گروه دارند باید در اولین دیدار مقابل هم قرار بگیرند. بازی هیجانی و حساس که برای هر دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار است .


طباطبایی با تاکید بر اینکه بازی تیم ملی مقابل مراکش سخت‌ترین بازی شاگردان کی‌روش در این تورنمنت است تاکید کرد:«بازی اول در هر تورنمنتی سخت است به خصوص اینکه دو تیم که شانس کمتری در یک گروه دارند برای اولین بازی مقابل هم قرار بگیرند.»


وی در مورد شناخت تیم‌های این گروه از یکدیگر گفت: « به دلیل پیشرفت تکنولوژی شرایط به گونه‌ای است که همه تیم‌ها با تحقیقاتی که انجام می‌دهند از بازی یکدیگر شناخت کاملی دارند. در گروه دوم رقابت‌ها دو تیم از اروپا و دو تیم از آسیا و آفریقا حضور دارند که قطعا کادر فنی این تیم‌ها تحقیق فراوانی روی یکدیگر انجام داده‌اند و در بازی‌های تدارکاتی که با تیم‌های قاره‌های مختلف انجام دادند سعی کردند با سیستم بازی تیم‌های حریف آشنا شوند.»


گرچه اسپانیا و پرتغال شانس اول صعود از این گروه هستند اما شاید اتفاقات فوتبالی سرنوشت این گروه را به نوع دیگری رقم بزند. طباطبایی در این مورد اظهار داشت: «اسپانیا تنها تیمی از این گروه است که می‌تواند به جمع تیم‌های پایانی مسابقات راه پیدا کند و در کنار آن پرتغال هم شانس رسیدن به مراحل پایانی را دارد. اما در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و شاید ایران و مراکش بتوانند سرنوشت این گروه را به گونه دیگری رقم بزنند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته