دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 خرداد 1397 - 08:50
دانشگاه آزاد در ایستگاه سی و ششم؛

بهداد سلیمی: استادان دانشگاه آزاد بارعلمی ورزشکاران را بالا بردند

مردطلایی المپیک لندن گفت: قهرمانان ورزشی از کیفیت استادان دانشگاه آزاد راضی هستند و به نظرم تدریس مناسبی که آنها داشته‌اند باعث شده تا ورزشکاران از لحاظ علمی در شرایط مناسبی قرار بگیرند.
کد خبر : 281736

بهداد سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، درباره تاثیرات دانشگاه آزاد بر رشد ورزش ملی ایران گفت: «سالیان سال است که دانشگاه آزاد عاملی شده که ورزش ایران توسعه پیدا کند و بسیاری از دانشجویان به ورزش بپردازند. تیم‌داری این دانشگاه در رشته‌های مختلف سطح علمی ورزشکاران را بالاتر برده و جا دارد اینجا از مسئولان دانشگاه تشکر کنم که با اقدامات مثبت خود علاوه بر کمک علمی به جامعه از لحاظ ورزشی هم به ورزشکاران و دانشجویان سود رساندند.»


وی با اشاره به اینکه اثرات آموزش‌های دانشگاه آزاد در سالیان بعد مشخص می‌شود، اظهار کرد: «زمانی که جامعه ما از پیشکسوتانی پر شود که مدارک علمی مختلفی را اخذ کرده‌اند، بهتر می‌توانند به نسل‌های بعدی کمک کنند تا آنها هم در مسیر موفقیت بهتر قدم بردارند. تمامی ورزش‌ها امروز وابسته به دانش هستند و مربیان یا مدیرانی که در رشته‌های مختلف ورزشی حضور دارند با اتکا به بالا بودن سطح علمی‌شان بهتر می‌توانند به رشد ورزش ایران کمک کنند.»


دارنده مدال طلای المپیک لندن درباره اینکه دانشگاه آزاد توانسته دغدغه مالی ورزشکاران را از بین ببرد یا نه، تاکید کرد: «یک سری پاداش‌ها و مزایا برای ورزشکاران از سوی دانشگاه آزاد برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است که موجب شد تا آنها بتوانند با آرامش خاطر بیشتری به ورزش حرفه‌ای‌شان بپردازند. البته هزینه‌‌های ملی‌پوشان بالاتر از حدی است که دانشگاه بتواند آنها را به طور کامل تامین کند اما این حمایت مالی هم به اندازه‌ای بوده است که اگر سایر نهادها هم مانند دانشگاه ازاد احساس مسئولیت کنند ورزش قهرمانی در ایران توسعه بسیار زیادی پیدا می کند.»


وی درباره اینکه تعامل فدراسیون وزنه‌برداری با دانشگاه آزاد را مطلوب می‌ داند یا خیر، بیان کرد: «به نظرم شرایط نه تنها برای فدراسیون وزنه‌برداری بلکه برای بسیاری فدراسیون‌ ها برای تعامل و همکاری مناسب با دانشگاه آزاد موجود نیست. یکی از مزایای دانشگاه آزاد دادن تخفیف به ورزشکاران به‌خصوص مدال‌ آوران آسیایی و جهانی است. باید فضایی آماده شود که یکایک ورزشکاران بتوانند با حمایت فدراسیون از خدمات دانشگاه نهایت استفاده را ببرند.»


سلیمی با بیان این موضوع که بار علمی اساتید دانشگاه آزاد بالاست، تصریح کرد: «من در مقاطع تحصیلی که در کلاس‌ های دانشگاه داشتم به خوبی از لحاظ علمی رشد کردم و این موضوع در خصوص دیگر رشته‌ ها هم صدق می‌ کند. همه قهرمانان ورزشی از کیفیت اساتید راضی هستند و به نظرم تدریس مناسبی که آنها داشته‌اند باعث شده تا ورزشکاران از لحاظ علمی در شرایط مناسبی قرار بگیرند.»


ملی‌پوش وزنه‌برداری در مورد شرایط جسمانی‌اش و میزان آمادگی‌اش برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: «من روند درمانی را به خوبی طی کردم و با مشکل خاصی مواجه نشدم. اگر با همین فرمان جلو برویم به زودی به آمادگی مطلوبی می‌رسم و می‌توانم در بهترین شرایط عازم بازی‌ های المپیک آسیایی شوم. این روزها تمرینات را به شکلی خوب انجام می دهم و نگرانی خاصی برای رسیدن به رکوردهای مدنظرم ندارم.»


وی درباره اینکه وزنه برداری می تواند مدال آورترین ورزش ایران در بازی های آسیایی جاکارتا باشد یا خیر، عنوان کرد: «تمام نفراتی که با پیراهن تیم ملی وزنه برداری ایران وارد مسابقات می شوند، مدعی کسب مدال هستند. بدون شک کسی هم کم کاری نمی کند. حال اینکه چه نتیجه ای در مسابقات رقم بخورد را در کوران مسابقات می‌توان مشخص کرد و از حالا پیش بینی کردن کار خیلی سختی است.»


سلیمی در مورد اینکه چقدر این امیدواری وجود دارد که سهمیه ایران در المپیک 2020 توکیو افزایش پیدا کند، تصریح کرد: «امید همه اعضای فدراسیون وزنه برداری این است که سهمیه ایران در المپیک افزایش پیدا کند. بدون شک حضور با 2 ورزشکار شانس مدال ایران را کاهش می‌دهد. به صورت کلی از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری با کمیته ضد دوپینگ IOC جلساتی برگزار شده تا محرومیت کشورهای مختلف کمتر شود و با حضور ورزشکاران نامی سطح مسابقات جذاب‌تر شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته