دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1397 - 12:10
بهروز عطایی :

عملکرد واقعی تیم ملی والیبال در مسابقات جهانی مشخص می‌شود/ اعتماد به نظر کولاکوویچ

سرمربی تیم والیبال جوانان ایران گفت: اگر در مسابقات جهانی ترکیب نهایی تیم ملی بزرگسالان دچار تغییر زیادی نشد می توانیم بگوییم بازیکنانی که انتخاب شده‌اند خوب بودند اما اگر این اتفاق نیفتاد می‌توانیم بگویم که کولاکویچ بازیکنان خوبی را برای لیگ ملت‌های والیبال انتخاب نکرده بود.
کد خبر : 281512

بهروز عطایی سرمربی تیم والیبال جوانان ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره لیست 15 نفره کولاکوویچ برای لیگ ملت‌های والیبال و حضور بازیکنان جوان در این تیم گفت: «معمولا کشورها برای جوانگرایی در تیم ملی دو نگرش دارند، برخی این جوانگرایی را بعد از المپیک انجام می‌دهند و برخی دیگر هم برای مسابقات جهانی در تیم جوانگرایی به وجود می آورند.»


وی در ادامه گفت: «این اتفاق برای تیم‌ملی ما در آستانه لیگ ملت‌های والیبال که یکی از مهمترین مسابقات پیش رو است افتاد و‌ همانطور که دیدیم کولاکوویچ هم سرمربی تیم ملی ترکیبی از بازیکنان جوان را کنار باتجربه ها قرار داده است. به نظرم بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند خوب هستند البته که سلایق متفاوت است و شاید برخی به آن نقد کنند اما به نظرم ترکیب خوبی داریم و باید ببنید در لیگ ملت‌های والیبال این بازیکنان چطور حاضر می‌شوند. مسابقات جام ملت های والیبال( لیگ جهانی) به نظرم حکم بازی تدارکاتی را دارند.‌من اعتقاد دارم اگر در مسابقات جهانی ترکیب نهایی تیم دچار تغییر و تحول زیادی نشد می توانیم بگوییم بازیکنانی که انتخاب شدند خوب بودند اما اگر برای مسابقات جهانی تیم ما دستخوش تغییرات زیادی شد از همین روی بازیکنان خوبی انتخاب نشده اند. در واقع به نظرم من عملکرد واقعی تیم ملی والیبال را با جوانگرایی ‌که صورت گرفته باید در مسابقات جهانی ببینیم.»


عطایی به هفته اول مسابقات و رویارویی با فرانسه و استرالیا و ژاپن اشاره کرد و گفت: «به نظرم رویارویی با هر سه تیم را باید جدی بگیریم. استرالیا چند روز پیش ایتالیا را شکست داد و نشان داد که حریف دست و پا بسته ای نیست.البته ژاپن همیشه از آن دسته تیم هایی بوده که ایران به راحتی در همه مسابقات توانسته آن را شکست بدهد اما با این حال نباید این تیم هم دست کم گرفت. بازی مهم و حساس و به نوعی سخت تیم هم رویارویی با فرانسه است چرا که این تیم خیلی منظم کار می کند و به طبع ملی پوشان کار سختی پیش رو دارند.»


وی در مورد بعد مسافت در این مسابقات گفت: «برای همه کشورها شرایط یکسان است و فقط مختص ایران نیست. کشور چین تنها به کشور ایران نزدیک است و برای دیگر مسابقات باید کره زمین را دور بزند. بنابراین این شرایط برای همه یکسان است و نباید به این موضوع اهمیت داد. شاید در این میان تنها کشورهای اروپایی کمی شرایطشان با بقیه فرق کند و از نظر مسافتی کمی بهتر از بقیه باشند وگرنه در سه تا قاره این مسابقات برگزار و تیم های شرکت کننده باید در این سه قاره حضور پیدا کنند.»


سرمربی تیم جوانان همچنین در مورد حضور سیچلو در تیم «بم گفت:« حضور او هنوز در هاله ای از ابهام است.ضمن اینکه من اعتقاد دارم کاری که او می خواهد در ترکیب تیم «ب» انجام دهد را مربیان داخلی هم از پس آن برمی آیند. ما چندین مربی خوب داخلی داریم که می توانند به راحتی تیم «ب » را به بهترین شرایط آمادگی برساند. در ایران نحوه به کار گیری مربیان داخلی با سایر کشورها متفاوت است. تیم ملی ژاپن سرمربی‌اش یک ژاپنی است و مربی خارجی که جذب کردند آلمانی است که به عنوان دستیار در کنار سرمربی حضور دارد، در اینجاست که به خوبی می توانیم تفاوت جذب مربیان خارجی را با کشور ایران به خوبی درک کنیم.»


وی در مورد اینکه وضعیت تیم «ب» هنوز مشخص نیست و این یک ضعف بزرگ است، عنوان کرد: من به این موضوع به این صورت نگاه نمی کنم. چرا که خیلی از تیم ها هم تمریناتشان را از خردادماه شروع می کنند پس ما زمانی را از دست ندادیم.ضمن اینکه این تیم اسمش تیم «ب» است اما چندین بازیکن از تیم ملی در کنار آنها حضور دارند و در حال تمرین کردن هستند. به نظرم بعد از مسابقات لیگ جهانی وضعیت تیم ب هم برای حضور در بازی های آسیایی مشخص می شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته