دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1397 - 09:10
رضا قوچان‌‌نژاد در گفت‌وگو با آنا:

جهانبخش پرچم همه ایرانی‌ها را بالا برد/ امید به موفقیت در گروه مرگ جام جهانی

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان گفت:آقای گلی جهانبخش در لیگ هلند واقعا افتخار است و او با کسب این عنوان پرچم ایرانی‌ها را بالا برد.
کد خبر : 281465

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا،رضا قوچان‌نژاد بعد از پشت سر گذاشتن دو فصل موفق در تیم فوتبال هرینفین در پایان رقابت‌های این فصل لیگ هلند از این تیم جدا شد تا در سال برگزاری جام جهانی به دنبال آرزو‌هایش در تیم دیگری باشد. او که برای شرکت در اردوی‌های تیم ملی پیش آغاز جام جهانی به ایران آمده است پاسخگوی سوالات خبرنگار ورزشی آنا بود. متن این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:
*لیگ فوتبال هلند در حالی به پایان رسید که کارشناسان عملکرد شما را مثبت ارزیابی کردند. نظر خودتان در این مورد چیست؟


-در کل فصل خوبی بود. از لحاظ گلزنی خوب شروع نکردم، اما خدا را شکر خوب تمام شد و تا مرحله پلی‌آف لیگ اروپا بالا رفتیم ولی در در این مرحله حذف شدیم. با این حال خدا را شکر نیم فصل دوم خیلی خوب کار کردم خیلی خوب هم گل زدم و کاپیتان تیم شدم. در کل از شرایطی که داشتم خیلی هم راضی بودم. الان هم خیلی با انرژی و با انگیزه آمده‌ام تا در تمرینات تیم ملی شرکت کنم تا ان‌شاءالله در روسیه به قول معروف بترکانیم.


*چرا پس از بازی آخر هرینفین در لیگ هلند از هم باشگاهی‌هایتان خداحافظی و اعلام کردید که فصل جدید را در تیم دیگری توپ خواهید زد؟


-دو فصل خیلی خوب را در هیرنفین پشت سرگذاشتم،‌در این دو فصل آقای گل تیمم شدم. واقعیت این است قبل از اینکه به هیرنفین بروم با خودم قرار گذاشته بودم که بعد از جام جهانی روسیه از این تیم جدا شوم و به تیم دیگری بروم یعنی این جدایی من اصلا موضوع عجیب یا سورپرایز نبود. من خودم می‌دانستم می‌خواهم دو سال اینجا بازی کنم و خدا را شکر در این مدت برای این تیم هم زیاد گل زدم. در 75 بازی 33 گل برای این تیم زدم برای همین هم از عملکردم خیلی راضی هستم. حالا می‌خواهم یک چالش جدید را در یک تیم جدید تجربه کنم. امروز هیرنفین برای من دیگر تمام شده‌است.


* با توجه به اینکه سابقه بازی در لیگ انگلیس را هم در کارنامه‌ دارید حالا اولویتتان بازی در کدام لیگی است؟


-من جاهای زیادی بودم. همانطورکه می‌دانید بلژیک، انگلیس وکشورهای عربی. حالا باید ببینم شرایط چه می‌شود، اما راستش را بخواهید خیلی دلم می‌خواهد هنوز در اروپا بازی کنم. در حال حاضر هم منتظر پیشنهادات هستم البته تا به امروز هم چند پیشنهاد دریافت کرده‌ام ولی خیلی زود است جواب آنها را بدهم به همین دلیل می‌خواهم کمی صبر کنم چرا که می‌خواهم تمرکزم روی بازی‌های تیم ملی در جام جهانی باشد تا بعد ببینیم چه می‌شود.


*با این تفاصیل بعداز جام جهانی تیم جدید را انتخاب خواهید کرد؟


-نمی‌توانم به طور دقیق بگویم چرا که شاید قبل از جام جهانی تیم جدیدم را انتخاب کردم. گفتم که چند پیشنهاد دارم باید خوب فکرهایم را بکنم اما امروز تمرکز اولم روی تیم ملی است ولی با این حال باید ببینم چه می‌شود.


*فصل گذشته شما در یک قدمی آقای گلی لیگ هلند قرار داشتید اما این اتفاق نیفتاد اما امسال علیرضا جهانبخش توانست به این مهم دست یابد. نظرتان چیست؟


-آقای گلی جهانبخش در لیگ هلند برای ما ایرانی‌ها واقعا افتخار است. واقعا حقش بود تا به این افتخار برسد و یک فصل فوق‌العاده را پشت سر گذاشت. غیر از گل‌های زیادی که زد پاس گل‌های زیادی هم داد. حقش بود و با این کارش پرچم همه ایرانی ها را بالا نگه داشت. واقعا شاهکار کرد بهش افتخار می‌کنم چراکه کسب این عنوان در لیگ هلند کار آسانی نیست.


*بازتاب آقای گلی جهانبخش به عنوان یک ایرانی دربین رسانه‌های خارجی و به ویژه رسانه‌های هلندی چطور بود؟


-معلوم است خبرش خیلی در رسانه‌ها انعکاس داشت او در یک لیگ اروپایی توانست آقای گل شود. رسیدن به این موفقیت واقعا کار آسانی نیست اما جهانبخش با تلاش‌های خودش به این مهم رسید. خودش زحمت کشید و این عنوان حقش بود. امیدوارم همین فرمی که الان دارد را در جام جهانی هم ادامه بدهد چراکه به او برای رسیدن به موفقیت در روسیه نیاز داریم.


*در خط حمله تیم ملی رقابت نزدیک و سخت است و شاید فرصت کمی برای بازی در جام جهانی به شما برسد.


-رقابت همه را آماده وقوی نگه می‌دارد، همه باید قوی باشند. حالا ببینم چه می شود. همه باید تلاش کنیم تا در نهایت ببینیم کدام نفرات فیکس هستند. ولی در کل رقابت چیز خوبی است.


*ارزیابی‌ شما از شرایط فعلی تیم ملی چیست؟ کارلوس کی‌روش یکسری گلایه‌ها از شرایط حاکم بر تیم ملی دارد.


-من اطاعات زیادی ندارم اما در کل وظیفه ما این است که تلاش خود را انجام دهیم تا ببینیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. امیدوارم با آمادگی خوب به روسیه برویم تا نتایجی بگیریم که در شان نام ایران و ایرانی باشد.


*به نظرت نتایج تیم ملی در جام جهانی چگونه می شود؟


-واقعا استعداد تیم زیاد است، بازیکن خوب زیاد داریم و لژیونر زیاد داریم. شانس داریم تا از این گروه صعود کنیم باید تلاش کنیم تا بهترین نتیجه را در گروه مرگ جام جهانی بگیریم.




انتهای پیام/

برچسب ها: جهانبخش روسیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته