دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1397 - 12:15
سخنگوی اورژانس کشور:

شمار مسمومان با قارچ سمی به 723 نفر رسید

سخنگوی اورژانس کشور از افزایش شمار مسمومان با قارچ سمی در 10 استان کشور خبر داد.
کد خبر : 281446

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره مسمومیت‌های رخ داده بر اثر مصرف قارچ سمی، بیان کرد: تاکنون 723 نفر بر اثر مسمومیت در بیمارستان بستری شده‌اند که از این تعداد 523 نفر ترخیص شده‌اند و 191 نفر هنوز در بیمارستان بستری هستند.


وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون 9 نفر بر اثر شدت مسمومیت جان خود را از دست داده‌اند، افزود: آمار مسمومان در استان کرمانشاه 293 نفر، شیراز 3 نفر، زنجان 55 نفر، آذربایجان غربی72 نفر، کردستان 101 نفر، لرستان 154 نفر، یاسوج 6 نفر، ایلام 33 نفر، شهرکرد 3 نفر و قزوین 3 نفر گزارش شده است.


خالدی یادآور شد: بیشترین مسمومان و جان‌باختگان مربوط به استان کرمانشاه است به گونه‌ای که 7 نفر از فوتی‌ها مربوط به استان کرمانشاه است.


وی افزود: هم‌چنین یک نفر در لرستان و یک نفر نیز در کردستان جان خود را بر اثر مسمومیت از دست داده است.


بر اساس این گزارش، با آغاز فصل بهار و بارش‌های بهاری قارچ‌هایی در طبیعت رشد می‌کند که به لحاظ ظاهری تفاوتی با قارچ‌های خوراکی ندارد به همین دلیل مورد استفاده خانواده‌ها و افراد قرار می‌گیرد اما این در حالیست که این قارچ‌ها سمی هستند و بر عملکرد کبد تاثیر منفی می‌گذارد. مصرف قارچ‌های سمی موجب بروز عوارض گوارشی از جمله درد شکم، تهوع، استفراغ، ضعف و بی‌حالی و علائمی همچون کاهش سطح هوشیاری، یرقان، تشنج و ایست قلبی می‌شود.




انتهای پیام/

برچسب ها: اورژانس قارچ سمی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته