دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی گذرا به روزنامه‌های امروز؛

برجام اروپایی پایدار یا متزلزل؟/ بازار داغ رحم اجاره‌ای از ٢٥ تا ٤٠ میلیون تومان

رسانه‌های مکتوب امروز شنبه 29 اردیبهشت به سخنان مقام معظم رهبری درباره اتفاقات اخیر فلسطین، اعتراضات چند روز اخیر کازرون و ادامه برجام منهای آمریکا نگاه پر رنگی داشتند.
کد خبر : 281430

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، سخنان مقام معظم رهبری درباره اتفاقات اخیر فلسطین و ادامه برجام منهای آمریکا در کنار گزارش‌هایی جالب از بازار رحم اجاره‌ای و از مصاحبه با چهره‌های سیاسی و هنری خبرهای خواندنی روزنامه‌های امروز بود.


آزادی فلسطین سنت الهی است


در نخستین روز بهار قرآن ماه مبارک رمضان، حسینیه امام خمینی(ره) در محفل انس با قرآن کریم و در حضور مقام معظم رهبری میزبان قاریان، مناجات‌خوانان و مدیحه‌سرایان قرآنی بود. این مراسم که پس از حوادث چند روز اخیر فلسطین اشغالی و نوار غزه برگزار شد با سخنان مقام معظم رهبری در مورد فلسطین همراه بود که مورد توجه رسانه‌‌های مختلف برای پرداختن در صفحه نخست بوده است.


اطلاعات، جوان، حمایت، تجارت، رسالت، عصر ایرانیان و وطن امروز از جمله روزنامه‌هایی بودند که توجه ویژه به دیدار دیروز رهبری داشتند و در صفحه نخست خود به آن پرداختند.




برجام اروپایی پایدار یا متزلزل؟


آغاز به روز رسانی «قانون انسداد» برای مسدودسازی اجرای تحریم های آمریکا توسط اتحادیه اروپا، اعلام حمایت مقامات سیاسی اروپایی از شرکت ها و بانک های کوچک و متوسط در مراوده با ایران درکنار مواضع تند سران فرانسه و آلمان درباره برنامه موشکی کشورمان، اتفاقاتی بود که همه در 48 ساعت گذشته رخ داده است. مجموعه این اتفاقات مثبت و منفی باعث ایجاد دو نگاه متفاوت خوش بینانه و بدبینانه به سرانجام برجام شده است که این دو دیدگاه به وضوح در تیترهای روزنامههای مختلف نمایان است.


با نگاهی به صفحه نخست روزنامه هایی مانند ایران، آفتاب، آرمان، سازندگی، همشهری، شهروند، همدلی، جهان صنعت، دنیای، اقتصاد، تجارت و هفت صبح متوجه خوش‌بینی به آینده برجام با همراهی اروپا خواهید شد.



در مقابل خوش‌بینی برخی رسانه‌ها روزنامه های خراسان، جوان، حمایت، کیهان و قدس به همراهی اروپا برای ادامه برجام و توانایی آن‌ها برای تامین منافع ایران تردید دارند. و این تردید با تیترهایی در صفحه نخست خود را نشان داده است.



واقعیت ماجرای کازرون چه بود؟


روزنامه های آرمان، شرق، فرهیختگان، سازندگی، کیهان، مردم سالاری، قانون، قدس و سیاست روز در صفحه نخست خود به حوادث چند روز گذشته کازرون پرداختند. و سعی کرده‌اند پرده از اتفاقات پیش آمده بردارند.


ماجرای درگیری‌‌ها و اعتراضات مردم کازرون از این قرار است که برخی از مردم کازرون در اعتراض به تغییر در تقسیمات کشوری این شهرستان، چهارشنبه بیست‌وششم اردیبشهت باز هم به خیابان ریختند و مخالفت خود را با سردادن شعارهای تند نشان دادند. در پی به آتش ‌کشیده‌شدن یکی از مقرهای پلیس کازرون، برای نخستین‌بار اعتراضات این شهرستان به خشونت کشیده شد.



خراسان، اعتماد و دو مصاحبه سیاسی


روزنامه‌های خراسان و اعتماد در شماره امروز خود دو مصاحبه‌ با شخصیت‌های سیاسی را بر روی صفحه نخست خود مورد توجه قرار دادند. خراسان در گفت‌وگویی با محمدباقر قالیباف به آسیب شناسی جریان اصولگرایی، فعالیت انتخاباتی جمنا و شرایط اقتصادی کشور پرداخته و اعتماد هم در مصاحبه با سعید حجاریان از خواب‌هایی که برای روحانی دیده‌ اند می‌گوید.




جام‌جم؛ «بورسیه‌های خانه‌نشین » را دریابید


از بسته شدن پرونده دانشجویان بورسیه، شش ماه تمام می‌گذرد و برای آنها هنوز هم در بر همان پاشنه می‌چرخد و هیچ چیز تغییر نکرده است! بلاتکلیفی مثل قبل روی سرشان سایه دارد و روزهایشان بی‌هیچ خبر جدیدی می‌گذرد. هنوز هم تصویری روشن از آینده پیش رویشان نیست و خانه‌نشینی سرنوشت اجباری خیلی‌هایشان شده است. جام‌جم با مصاحبه با مسئولین مرتبط با این موضوع از بلاتکلیفی دانش‌آموختگان بورسیه گزارشی تنظیم کرده است.



آرمان؛ جوانسازی پوست یا کاسب‌کاری؟


گرچه عمل زیبایی بینی در ایران حرف اول را می‌زند و همچنان به قوت خود باقی است، اما شاهد هستیم که مط‌ب پزشکان پوست هم در این روزها محل تردد بانوان پولداربالای پنجاه سال است که به مدد روش‌های جدید و‌ پر هزینه زیبایی بعضا تا 70 سالگی هم حفظ می‌شود.تازه این پایان ماجرا نیست. داروهایی نیز در این چرخه وارد می‌شوند که به‌واسطه بازار گرمی بعضا تا چند‌هزار برابر به دست بیماران پولدار می‌رسند.


روزنامه آرمان از این روند و گردش مالی عجیب زیبایی سازان حوزه سلامت گزارشی تنظیم و منتشر کرده است. از خواندنی‌ترین بخش‌های این گزارش قسمت مربوط به «محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی در دنیا» و بخش «چرایی آمار بالای جراحی زیبایی در ایران» است.


شهروند؛ بازار داغ رحم اجاره‌ای از ٢٥ تا ٤٠ میلیون تومان


گزارش مهم دیگری از حوزه سلامت که امروز منتشر شد، گزارش روزنامه شهروند درباره بازار رحم اجاره‌ای بود که شهروند این گزارش خود را به صفحه نخست خود برده و به مهم‌ترین خبر امروز خود تبدیل کرده‌است.


در این گزارش مفصل و مستند به شرایط مادر جایگزین، قوانین مختلف درباره رحم اجاره‌ای و بازخورد جامعه و تاثیرات بر روی خانواده‌هایی که با این موضوع سروکار دارند پرداخته شده است.



فرهیختگان؛ جریان موسیقی توسط شرکت‌های سودمحور هدایت می‌شود


علاقمندان به موسیقی سنتی می‌توانند مصاحبه حسام‌الدین سراج، یکی از خوانندگان خوش‌صدای معاصر در حوزه موسیقی اصیل ایرانی را در روزنامه‌ فرهیختگان بخوانند. فرهیختگان در مصاحبه ببا این هنرمند درباره وضعیت موسیقی سنتی و دلایل به حاشیه رفتن آن در شرایط کنونی در مقایسه با موسیقی پاپ گفت‌وگو کرده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته