دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش در پاسخ به آنا:

بنزین‌های وارداتی قبل از توزیع آزمایش می‌شوند

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه بنزین موجود در شبکه توزیع کشور دارای استانداردهای لازم است، گفت: استانداردهای بنزین‌های وارداتی قبل از توزیع مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
کد خبر : 28143

شاهرخ خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه ظرفیت تولید بنزین یورو 4 کشور با بهره‌برداری از فازهای تکمیلی پالایشگاه‌های کشور در آینده‌ای نزدیک افزایش می‌یابد، گفت: مبادی اصلی واردات سوخت در جنوب کشور قرار دارد.


او ادامه داد: کشتی‌های حامل بنزین، فرآورده مورد نظر را تحویل بنادر داده و پس از کسب استاندارهای لازم، این بنزین وارد شبکه توزیع کشور می‌شود.


خسروانی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته محموله‌ای به بندرعباس رسیده بود که عودت داده شد، افزود: این محموله توسط آزمایشگاه امور بین‌الملل شرکت نفت مورد آزمایش قرار گرفت که با کیفیت مورد نظر ما مطابقت نداشت، به همین دلیل این محموله به مبدا ارسال کننده عودت داده شد.


وی تاکید کرد: استاندارد سوخت‌های وارداتی توسط شرکت ملی پخش، اموربین الملل نفت و اداره استاندارد بررسی می‌شود و سوختی که در شبکه کشور توزیع می‌شود، قطعا دارای تاییدیه مراجع ذی‌صلاح است.


به گزارش آنا، پیش از این برخی رسانه‌ها از واردات بنزین غیر استاندارد از ترکمنستان به ایران خبر داده بودند. واردات بنزین کشور در سه‌ ماهه ابتدایی سال جاری به روزانه 6.03 میلیون لیتر رسیده است.


در حال حاضر به‌طور متوسط روزانه 62.5 میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود که از این میزان 16.5 میلیون لیتر بنزین یورو 4 بوده که 13.5 میلیون لیتر آن در پالایشگاه‌ اراک، دو میلیون لیتر در پالایشگاه اصفهان و یک میلیون لیتر در پالایشگاه تبریز تولید می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته