دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1397 - 15:31

اخبار کوتاه از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

کارگاه آموزشی آشنایی با روش‌‏های نوین درمان زخم ویژه دانشجویان رشته پرستاری و فعالان این حرفه در محل سالن شهید مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر با حضور 100 دانشجو و پرستار برگزار شد.
کد خبر : 281428

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر گفت: این کارگاه به همت اداره برنامه ‏ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان این واحد و با حضور جمعی از دانشجویان رشته پرستاری سه مرکز آموزش عالی واقع در کاشمر و گناباد و چند تن از پرستاران شاغل در مراکز درمانی کاشمر و شهرهای اطراف با حضور سعید عباس‏نژاد یکی از مدرسان این رشته در استان طی دوازده ساعت همراه با آموزش عملی و اعطای گواهینامه معتبر و قابل ترجمه برگزار شد.


دکتر محمد جعفری با بیان اینکه این واحد برگزاری کارگاه ‏های نظیر این مورد را در دستور کار خود دارد گفت: بیش از این شاهد برگزاری کارگاه‏های جوش ویژه دانشجویان رشته عمران و مهندسان فعال در این رشته با همکاری نظام مهندسی کاشمر و کارگاه جیره نویسی ویژه دانشجویان و فعالان حوزه پرورش گاو شیری بودیم. بازخورد این کارگاه ‏ها در نوع خود قابل تامل است. با توجه به ضرورت ایجاد منابع درآمدی جدید برای دانشگاه، امیدواریم با همکاری گروه ‏های آموزشی دانشگاه در سال جاری بیشتر از گذشته شاهد برگزاری این قبیل کارگاه‏ ها باشیم.


برگزاری کارگاه آشنایی با طراحی نیروگاه های خانگی مقیاس کوچک


در راستای تحقق شعار سال حمایت از کالای ایرانی کارگاه طراحی نیروگاه های خانگی مقیاس کوچک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول برگزار شد.


کارگاه آشنایی با طراحی نیروگاه های خانگی مقیاس کوچک با همکاری شرکت پارس سولار البرز و حضور دانشجویان و علاقه مندان به طراحی نیروگاه های خورشیدی در سالن علامه جعفری واحد علی آبادکتول برگزار شد.


در این کارگاه که با هدف حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی صورت گرفت شرکت کنندگان با تجهیزات نیروگاه های خورشیدی متصل به شبکه و منفصل ازشبکه، سامانه های نیروگاه های خورشیدی و توجیه اقتصادی و درآمدی این نیروگاه ها آشنا شدند.


در پایان کارگاه تجهیزات ساخت یک نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک معرفی و امکان سنجی، تخصیص یک مکان برای احداث نیروگاه مورد بررسی قرار گرفت.


علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از این کارگاه می توانند به تارنمای کارگاه به آدرس https://ws.aliabadiau.ac.ir به بخش کارگاه های برگزار شده مراجعه و اطلاعات مورد نظر را دریافت کنند.


کارگاه اندو روتاری برای دندانپزشکان و دانشجویان


به منظور آشنایی و افزایش مهارت و تخصص دندانپزشکان و دانشجویان رشته داندانپزشکی با روش های استفاده از روتاری و عصب کشی دندان «کارگاه آموزشی اندو روتاری»در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد.


روش های استفاده از دستگاه کاربردی روتاری از سوی دکتر بابک فرزانه متخصص ریشه دندان برای شرکت کنندگان در کارگاه آموزش داده شد.


در این کارگاه که بیش از 4 ساعت به طول انجامید 60 نفر از دندانپزشکان و دانشجویان شرکت کننده آموزشهای لازم را در طی دو کلاس تئوری و عملی فرا گرفتند.


این برنامه به همت دانشکده دندانپزشکی واحد بروجرد و شرکت تجهیزات پزشکی دوستکام ترتیب داده شد.


مسابقه دسته سازه


نخستین دوره مسابقه دسته سازه دانش‌آموزان و دانشجویان در کارگاه رباتیک و هوش مصنوعی سما اردبیل برگزار شد.


محمد اثنی عشری معاون دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و رئیس مرکز آموزشی سما هدف از برگزاری این مسابقات را پرورش خصوصیت پرسشگری دانست که منجر به پژوهشگری شود.


اثنی عشری ادامه داد: «مجموعه سما اردبیل وظیفه خود می‌داند تا هدایتگر دانش‌آموزان و دانشجویان در مسیر پژوهش باشد.»


مریم مسعودی دبیر اجرایی این مسابقه نیز گفت: «بیش از 60 اثر از دانش‌آموزان و دانشجویان سمایی در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند که در سه محور فنی و مهندسی، علوم پایه و هنری مورد داوری قرار گرفتند.»


مسعودی افزود: «این آثار توسط 5 داور مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت 15 اثر به عنوان رتبه ممتاز دست پیدا کرده و جوایز خود را دریافت کردند.»


رمضان بهار قرآن


همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، هفتمین دوره طرح فرهنگی «رمضان بهار قرآن» ویژه استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در واحد بندرانزلی برگزار می‌شود.


یوسف طالبی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بندرانزلی درباره این طرح گفت: «به منظور تحکیم ارتباط دانشگاهیان با معارف قرآن کریم و با هدف ارتقای دانش و معرفت دینی استادان و کارکنان این واحد دانشگاهی، هفتمین دوره طرح قرآنی (رمضان بهار قرآن) با برگزاری کارگاه تفسیر سوره مبارکه نور با محوریت اصلاح نظام خانواده و روابط اجتماعی به صورت دوره آموزشی و در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.»


طالبی با توجه به فضائل فراوان فراگیری و قرائت سوره نور، ترویج عفت و پاکدامنی و ضرورت عمل به سخنان پیامبر اکرم(ص) در مسائل عمومی جامعه و پایبندی به احکام دینی را از جمله مفاهیم عمیق و اثرگذار این سوره دانست و خاطرنشان کرد: «مدرس این دوره از طرح قرآنی حجت‌الاسلام شمس‌الدین امام جمعه شهرستان بندرانزلی است.»وی افزود: «پس از اتمام طرح و برگزاری آزمون به شرکت‌کنندگانی که حداقل 60 درصد از نمره آزمون را کسب کنند، گواهی شرکت در کارگاه معادل 32 ساعت اعطا شده و از نفرات برتر در بخش استادان و کارکنان قدردانی خواهد شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته