دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس سازمان امور مالیاتی از دو دهه اشتباه در دریافت مالیات از اصناف خبر داد

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: حدود ۵ میلیون مودی مالیاتی تا آخر تیرماه فرصت دارند با مراجعه به سایت اینترنتی این سازمان اظهارنامه مالیاتی خود را ثبت کنند.
کد خبر : 28136

به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از شادا، علی عسکری گفت: به نظر می‌رسد مانند سال‌های گذشته حدود 60 درصد مودیان اظهارنامه‌های خود را در هفته آخر مهلت داده‌شده ثبت کنند.


وی گفت:‌ تا امروز دو میلیون و سی و یک هزار مودی اظهارنامه خود را تکمیل کرده‌اند.


او با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیل عید سعید فطر در روزهای پایانی تیرماه گفت: البته ادارات ما در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته باز است و اگر عیدفطر روز شنبه باشد، روز یکشنبه هم ادارات ما باز است. ادارات مالیاتی فقط عید فطر تعطیل خواهد بود.


عسکری درباره گلایه برخی اصناف که مدعی هستند در دوره رکود نباید مالیات بپردازند، گفت:‌ رکود یعنی اینکه اقتصاد به نقطه توقف رسیده باشد، اما اقتصاد ما متوقف نشده است و ما پارسال رشد سه درصدی را شاهد بودیم.


وی با بیان اینکه اقتصاد کشور در این مدت گردش مالی گسترده را شاهد بوده است، گفت:‌ اصناف در این گردش مالی نقش دارند.


رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: ممکن است اصناف انتظار سود 25 درصدی داشته باشند اما به سود 15 درصدی برسند و از نظر خودشان این رکود محسوب شود، ولی از نظر سازمان امور مالیاتی رکود معنی دیگری دارد و ما به گردش مالی و درآمدها نگاه می‌کنیم.


وی گفت: مالیاتی که از اصناف گرفته می‌شود، عددی نیست که برای آنها ایجاد نگرانی کند.


عسکری با بیان اینکه طی 10 تا 20 سال گذشته در دریافت مالیات از اصناف اشتباهاتی صورت گرفته بود، گفت:‌ ما در پی تغییر این موضوع هستیم که البته تلاش ما با ممانعت‌های سختی نیز مواجه می‌شود.


وی افزود: نمی‌خواهیم با شدت عمل برخورد کنیم، اما تحت فشار هم قرار نمی‌گیریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته