دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 بهمن 1393 - 11:06
با حضور دکتر واشقانی فراهانی صورت گرفت

افتتاح مرکز رشد واحد ابهر همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی

دکتر واشقانی فراهانی که همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی برای افتتاح مرکز رشد واحد ابهر به این شهر سفر کرده است، گفت: امروز وظیفه همکاران من و به ویژه دانشجویان عزیز حضور در سنگر جهاد علمی است.
کد خبر : 2813

به گزارش خبرگزاری آنا، همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی مراسم افتتاح مرکز رشد واحد های فناوری ورونمایی از سایت این مرکز و افتتاح دفتر کارگزاری بورس با حضور دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر ثمری مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت، دکتر عصفوری معاونت استاندار زنجان، و جمعی از اساتید، دانشجویان و اعضای شورای اداری منطقه در واحد ابهر برگزار شد.


در این مراسم دکتر جلیلی ضمن خوش آمد گویی به میهمانان محترم فرارسیدن سی و ششمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی را تبریک گفت و از زحمات دکتر واشقانی و دکتر ثمری در برگزاری مراسم افتتاح مرکز رشد وفناوری و از ایجاد نظم وانسجامی که در بخش مراکز رشد ایجاد کرده اند تشکر کرد و گفت: فرصت ارزشمندی برای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده و باید واحدهای دانشگاهی به سرعت از این فرصت ها استفاده کنند.


وی حرکت به سوی تکامل چرخه علم ودانش را به چهار مرحله تقسیم کرد و افزود: آموزش، پژوهش، تجاری سازی و نهایتا تولید علم ومحصول، در دو قسمت از این مرحله در نظام آموزش عالی خلا وجود دارد. انشالله در سیاست گزاری های درست این خلا پر شود.


دکتر جلیلی در ادامه بسیاری از خلاهای کنونی نظام اقتصادی مدیریتی و در خیلی از حوزه های دیگر، نظام اجتماعی ما ناشی از عدم توجه به فن آوری در حوزه علوم انسانی است افزود: با توجه به پتانسیل های موجود در واحد ابهر در این مدت کوتاهی که مجوز مرکز رشد را در یافت کرده ایم و هسته های علمی را ایجاد نموده ایم به جایگاه خوب و دستاوردهای عالی دست یافته ایم.


در ادامه این مراسم دکتر واشقانی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر وسالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز وظیفه همکاران من و به ویژه دانشجویان عزیز حضور در سنگر دیگر است وآن سنگر جهاد علمی است .تا انشاالله بتوانیم با همت وتلاش شما در سایه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری قله های علم وفناوری را فتح نمائیم و پشتازیمان را در این عرصه به جهانیان بشناسانیم، بنده امروز دو نکته را در مورد برنامه های معاونت پژوهشی ویا دانشگاه بطور کلان مهمترین برنامه ای که در این دوره از مدیریت دانشگاه پیگیری می کنیم تبدیل یک دانشگاه کاملاآموزش محور به یک دانشگاه پژوهش محور و کار آفرین است و این عملی نیست جز به دست توانای شما و بدون تلاش وهمراهی شما این امکان پذیر نیست.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مدیران فقط می توانند بسترسازی کنند، افزود: برای تبدیل دانشگاه آموزش محور به پژوهش محور سازوکارهایی اندیشیده شده که باز هم اجرایش به عهده شما است. در برنامه راهبردی هم که انشالله به زودی اجرایی می شود اولین هدفی که برای دانشگاه پیش بینی شده تولید وگسترش و به کاربردن علم برای تولید کالا ومحصول و برای بهزیستی مردم وشکوفایی اقتصادی است .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته