دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جلسه علنی خواستار شد

هر چه سریع‌تر ساخت و ساز میدان سپاه تعیین تکلیف شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از رئیس شورای شهر خواست تا هر چه سریع‌تر ساخت و ساز میدان سپاه تعیین تکلیف شود.
کد خبر : 28128

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد سالاری در یکصد و هفتادمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه تصور می‌کنم پیش از اظهار نظر سازمان‌های غیر مرتبط مانند کمیسیون اصل 90 می‌توانستیم مشکلات پروژه میدان سپاه را با برگزاری جلسه‌هایی فیصله دهیم، تصریح کرد: قرارداد این پروژه در سال 88 با مکاتباتی در زمینه ساخت و ساز آغاز شد آن هم پس از یک ماه بی‌پاسخ بودن نامه‌نگاری‌هایی که از سوی سپاه به معنای مجاز به ساخت و ساز تلقی شده است.


وی ادامه داد: سپاه تفاهم‌نامه ستاد کل نیروهای مسلح را با شهرداری دارد و دستور مدیر کل امور مناطق شهرداری اجرایی شدن این تفاهم‌نامه بوده است. در همین زمینه نیز معاون شهرسازی شهرداری تهران بر اساس مستندات اعلام کرده تاکنون سه مرتبه به نامه‌نگاری‌های سپاه پاسخ داده شده است.


وی ادامه داد: این در حالی است که این سازه در محدوده پهنه سبز قرار گرفته و اصلا امکان ساخت و ساز در آن وجود نداشته و همچنین در مجاورت یک بنای تاریخی واقع شده است.


سالاری در ادامه تصریح کرد: هر چند اجازه این ساخت و ساز نیاز به تصویب کمیسیون ماده 5 و احراز سازمان میراث داشته است و در دادسرای نظامی نیز دستور موقت برای توقف این پروژه داده شده و رئیس دیوان عدالت گفته است که باید از قبل مجوز برای این سازه صادر می‌شده است.


عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه کمیسیون ماده 5 بر اساس نظریه سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده است که بیش از 16 متر نباید ساخت و ساز شود، افزود: بر اساس اعلام این کمیسیون طبقات اضافه در این سازه باید حذف شود. اما متاسفانه شاهد آن هستیم که ساخت و ساز همچنان ادامه دارد از همین رو معتقدم این سازه نیازمند تعامل همه جانبه است.


رئیس کمیسیون شورای شهر تهران از مهدی چمران خواست با مسئولان ذیربط جلسه‌هایی برگزار کنند، زیرا ادعاها در این خصوص شفاف نبوده و به میزان لازم رسانه‌ای نشده است.


وی افزود: امروز این موضوع را در سطح رسانه‌ها مطرح کردم که بیش از هر زمان دیگری لازم و ضروری است و از شورای شهر تقاضای بررسی این موضوع را دارم چرا که اقدامات و خدمات سپاه پاسداران در طول تاریخ بسیار ارزنده است و نباید با این جو رسانه‌ای موضوع ساخت و ساز میدان سپاه برجسته شود.


رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران همچنین خطاب به چمران گفت: در روزهای اخیر شما بارها به طرح استخدام در شهرداری ها که قرار است از سوی نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار گیرد و به رای گذاشته شود اشاره کرده‌اید، از همین رو می‌خواهم برای رفع نگرانی‌های اعضا کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شود.


در ادامه رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سالاری گفت: در همین خصوص با شوراها و شورایاری استان‌ها نامه‌نگاری کرده و با نمایندگان مجلس و هیات رئیسه لابی کردیم در حالی که از نظر قانون این موضوع به ما ارتباطی نداشته است و اگر قرار بر تشکیل کمیته باشد این اقدام صورت خواهد گرفت.


وی افزود: در مورد میدان سپاه نیز از فروردین ماه رایزنی‌های خود را آغاز کرده و روز گذشته نیز با حضور شهردار و مسئولان مربوطه جلسه‌ای داشتیم که پیشنهاد بنده این است که مطلبی را برای روز یکشنبه آماده کنیم البته این موضوع بر عهده مهندسی سپاه است و به فرماندهی سپاه ربطی ندارد و این افراد نیز می‌گویند ما مطیع قانون هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته