وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسترساز نشر دیجیتال شود
مهدی ملکزاده مدیر انتشارات فاطمی در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا گفت: با پیشرقت تکنولوژی در تمام عرصهها، در عرصه کتاب و کتابخوانی هم شاهد تاثیرپذیری زیادی هستیم. بخصوص نسل جدید و نسل جوان کشورمان علاقه بیشتری به کتابخوانی آن هم از طریق ابزارهای تکنولوژی مثل موبایل، تبلت و... دارند، به طوریکه موجودیت کتاب کاغذی تا حدی زیر سوال رفته است.
وی اظهار کرد: معتقد هستم که لازم است تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایتهایی در جهت نشر دیجیتال از ناشران داشته باشد.
مدیر انتشارات فاطمی در سخنان تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بسترسازی انجام دهد، تا اگر زمانی مطالعه از بخش کتاب کاغذی به سمت کتاب الکترونیک بیشتر شد شرایط لازم برای فعالیت ناشران فراهم باشد.
وی تصریح کرد: برای مهیا شدن این شرایط، فرهنگسازی در گام نخست و بعد سوبسیدهای ارزانی که میتواند برای مخاطبان کتاب اختصاص یابد، اهمیت زیادی دارد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میتواند ناشران را برای رفتن به سوی تولید دیجیتال حمایت و ترغیب کند.
ملکزاده تصریح کرد: تولید کتاب دیجیتال میتواند صرفا پیدیاف نباشد و کتابها فرمت تعاملی داشته باشند. برای این امر تیم تکنولوژی باید فعال شود ضمن اینکه لازم است تا ناشران هم برای این موضوع، تربیت و آماده شوند.
وی با اشاره به اینکه انتشارات فاطمی در سیویکمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بیش از 600 کتاب به علاقهمندان ارائه کرده گفت: این انتشارات با عرضه بیش از 600 عنوان کتاب که 94 عنوان آنها چاپ اول سالهای 1396 و 1397 بودند، حضوری فعال و چشمگیر در این رویداد فرهنگی داشت.
مدیر انتشارات فاطمی درباره آثار پرفروش این انتشارات در سی و یکمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران تصریح کرد: در غرفه کودک و نوجوان کتابهای «ریاضیات لعنتی»، «فیزیک لعنتی»، مجموعه سه جلدی «قصههای من و بابام»، «اگر»، «شنگال»، «چتری با پروانههای سفید»، «فرغولی» و «از ما بهترون» جزو پرمخاطبترینها بودهاند. همچنین در غرفه عمومی آثاری چون «خوراک مغز»، «آینده ذهن»، «معماهای ببراس»، «بیل گیتس چه کسی است؟»، «استیوجابز چه کسی بود؟»، «تاریخ و سیر تکاملی مفاهیم فیزیک»، «مترو تجریش»، «شربت سکنجبین»، «حلقۀ نامزدی» و «۱۴۲ معمای دیگر» پرطرفدارترین کتابهای سی و یکمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بودند.
انتشارات فاطمی، امسال در راستای ترفیع جایگاه «کتاب» به عنوان عنصری مهم در تعلیم و تربیت، ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین شعار امسال نمایشگاه که «نه به کتاب نخواندن» بود، 100هزار بن دانشآموزی خرید کتاب (با 20% تخفیف) در مدارس تهران و شهرستان توزیع کرد که در بازه برگزاری نمایشگاه کتاب، در نمایشگاه کتاب و فروشگاه انتشارات فاطمی مورد استفاده قرار گرفت.
انتهای پیام/