دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1394 - 11:51
ستاد برگزاری نماز عید فطر تشکیل شد؛

مسجد حضرت علی اکبر (ع) واحد بوشهر پذیرای نمازگزاران عید سعید فطر در عالیشهر

امام جمعه عالیشهر با بیان فضیلت عبادت گروهی تصریح کرد: نماز عید فطر نماد عظمت و شکوه امت اسلامی است و از نماز جمعه هم مهم‌تر است و برپایی این فریضه الهی با حضور اقشار مختلف مردم مومن ، ولایت مدار و همیشه در صحنه شکوه و عظمت مثال زدنی خواهد داشت.
کد خبر : 28116

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدغلامرضا هاشمی در جلسه‌ هماهنگی برگزاری نماز عید سعید فطر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر بیان کرد: عید فطر جشن یک ماه بندگی و رهایی نفس از بند شیطان و عرض ارادت و عبادت به پروردگار مهربان است.


وی با توجه به نیاز به حضور فعالانه و پررنگ در صحنه دستگاه‌‏ها و ادارات، گفت: یکی از هم و غم‌‏های نظام مقدس اسلامی، تبلور شعار اسلامی در سطح جامعه است و این مهم بار مسئولیت ما را به عنوان خدمتگزاران مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سنگین‌تر می‌کند.


امام جمعه عالیشهر ادامه داد: نماز عید فطر و عید قربان در زمان حضور امام معصوم‌‌(ع) از نمازهای واجب است، اما در زمان غیبت امام زمان‌‌(عج) مستحب است و می‌توان آن را فرادا یا به صورت جماعت خواند.


وی با بیان فضیلت عبادت گروهی تصریح کرد: نماز عید فطر نماد عظمت و شکوه امت اسلامی و از نماز جمعه هم مهم‌تر است و برپایی این فریضه الهی با حضور اقشار مختلف مردم مومن، ولایت مدار و همیشه در صحنه شکوه و عظمت مثال زدنی خواهد داشت.


هاشمی بیان کرد: خداوند به برکت همدلی و همراهی مومنان، عبادات آنان را قبول می‌کند و جایگاه نماز عید سعید فطر در راستای وحدت قلوب و اولویت بندی برای رفع مشکلات آنان است.








خواجه‌پور: درهای مسجد واحد بوشهر از ساعت 5 صبح به روی نمازگزاران باز است و با اجرای برنامه‌های مذهبی از جمله تلاوت قرآن، مدیحه‌سرایی و تواشیح به استقبال برپایی نماز روز عید فطر می‌شتابیم

وی یکی از وظایف مهم مومنان در روز عید فطر را پرداخت زکات فطریه عنوان و اظهار کرد: لازم است مومنان در این روز از پاک‌ترین مال‌های خود به افراد تهیدست و نیازمند بپردازند و مواظب باشند که زکات حتما به دست اهلش برسد.


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر هم گفت: بسیار خوشحال و خرسندیم که در راستای خدمت رسانی به مردم عزیز پذیرای نمازگزاران در واحد بوشهر هستیم. امسال عید سعید فطر با حضور کارکنان، استادان و خانواده ایشان و مردم متدین شهر عالیشهر در مسجد حضرت علی اکبر (ع ) واحد بوشهر رنگ و بوی معنوی و خاصی خواهد داشت.


قدیر خواجه‌پور اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده در حاشیه برگزاری اقامه نماز عید سعید فطر، صندوق‌هایی از سوی کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی برای جمع‌آوری فطریه، زکات و کفاره نیز در مسجد جانمایی شده و آماده جمع‌آوری فطریه نمازگزاران است.



وی با توجه به آمادگی کامل واحد بوشهر در برپایی نماز عید سعید فطر، تاکید کرد: در صبح روز عید فطر، ایستگاه‌های صلواتی پیش‌بینی شده است تا از نمازگزاران پذیرایی مناسب صورت ‌گیرد.


معاون فرهنگی واحد بوشهر خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با دکتر قیصری رئیس واحد بوشهر و شورای شهر عالیشهر در صبح عید سعید فطر 2 دستگاه اتوبوس واحد بوشهر و چند دستگاه اتوبوس شهری وظیفه جابجایی نمازگزاران را بر عهده خواهند داشت.


خواجه‌پور ادامه داد: درهای مسجد از ساعت 5 صبح به روی نمازگزاران باز است و با اجرای برنامه‌های مذهبی از جمله تلاوت قرآن، مدیحه‌سرایی و تواشیح به استقبال برپایی نماز روز عید فطر می‌شتابیم. تمام شرایط و امکانات از قبیل فرش، سیستم برودتی، سیستم صوتی، مهر و سجاده و ... برای نمازگزاران فراهم است و نمازگزاران هیچ دغدغه‌ای در این خصوص نخواهند داشت.


بشیر احمدی شهردار شهر عالیشهر نیز در این جلسه از آمادگی شهرداری، شورا، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، اورژانس و سایر سازمان‌ها در این روز برای برگزاری بهتر و باشکوه تر نماز عید سعید فطر خبر داد.


به گزارش آنا، سرگرد صادقی‌فرد فرمانده کلانتری عالیشهر، سروان پرویزی فرمانده راهور، اعضای شورای شهر و فرماندهان حوزه‌های بسیج خواهران و براداران عالیشهر نیز در این جلسه حضور داشتند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب