دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1397 - 10:38
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

امدادرسانی به بیش از 21 هزار گرفتار در سیل و آبگرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به 21 هزار و 100 نفر گرفتار در سیل و آبگرفتگی در 22 استان کشور خبر داد.
کد خبر : 281059

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به انجام عملیات سیل و آبگرفتگی در 22 استان کشور، گفت: از مورخ 18 اردیبهشت تا 6 صبح امروز (پنج شنبه) عملیات امدادرسانی در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، همدان و یزد انجام شده است.


وی با بیان اینکه 388 تیم امدادرسانی مشغول امدادرسانی بوده‌اند، افزود: در این مدت امدادرسانان در 223 منطقه شهریی، روستایی و عشایر نشین به 21 هزار و 100 نفر امدادرسانی کرده‌اند و به یک هزار و 36 نفر نیز اسکان اضطراری داده شده است.


سلیمی یادآور شد: 65 نفر از مصدومان از خدمات سرپایی امدادرسانان بهره‌مند شدند و 10 نفر نیز برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز درمانی منتقل شدند.


وی با بیان اینکه در حوادث اخیر متاسفانه 9 نفر از هموطنان نیز جان خود را از دست دادند، تصریح کرد: 3 نفر بر اثر سیلاب، 4 نفر بر اثر صاعقه و 2 نفر نیز بر اثر ریزش آوار جان باختند.


سلیمی خاطرنشان کرد: هم‌چنین عملیات رهاسازی 73 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب و تخلیه آب از 727 واحد مسکونی نیز توسط امدادگران انجام شده است.


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیان کرد: امدادرسانی در آذربایجان شرقی و غربی،خراسان رضوی و جنوبی، مازندران و اصفهان ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته