دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1397 - 10:20
عبدالله ویسی:

باشگاه‌ها با لابی‌گری مطالبات را نمی دهند/ شروط ماندن در استقلال خوزستان

سرمربی سابق استقلال خوزستان گفت: مطالبات اعضای یک تیم با لابی‌گری باشگاه‌ها نادیده گرفته می‌شود و فدراسیون فوتبال باید نسبت به گرفتن حق و حقوق ما اقدامات لازم را انجام دهد.
کد خبر : 280881

عبدالله ویسی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره اینکه چه اتفاقاتی در استقلال خوزستان رخ داده و چه کسی سرمربی است، گفت: «هنوز هیچ چیزی معلوم نیست. برخی می‌گویند صمد مرفاوی است و برخی دیگر نام مرا به عنوان سرمربی معرفی می‌کنند. در حالی که من قرارداد جدیدی با استقلال خوزستان نبسته‌ام و این روزها مشغول استراحت هستم. صبر می‌کنم تا ببینم در آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.»


وی در مورد اینکه پیشنهادی برای مربیگری از تیم‌های دیگر دارد یا خیر، اظهار کرد: «نه، هیچ پیشنهادی موجود نیست چرا که تکلیف بیشتر تیم‌های لیگ برتری نامشخص است. استقلال، پرسپولیس، فولاد و پیکان تیم‌هایی هستند که تکلیف خود را می دانند و دیگر تیم‌ها وضعیت مشخصی در خصوص سرمربی ندارند. باید منتظر بمانم تا ببینم در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.»


سرمربی اسبق استقلال خوزستان درباره اینکه با چه شروطی بار دیگر حاضر می‌شود تا هدایت این تیم را برعهده بگیرد، عنوان کرد: «اگر منابع مالی تیم مشخص شود و بدانم که ما یک باشگاه هدفمند می‌شویم، حاضرم به استقلال خوزستان برگردم. من با آن تیم قهرمان لیگ برتر شده‌ام و دوست دارم تا بار دیگر کارهای بزرگی انجام دهم ولی باید ابزار لازم برای ما فراهم شود. مگر می‌شود هدایت تیمی را پذیرفت که بلاتکلیف است. بدهی بازیکنان و سایر اعضای تیم داده شود. زمین تمرین مشخص، سفرهای بدون دغدغه برای انجام مسابقه در شهرهای مختلف و تامین نیازهای روزمره تیم برای من خیلی مهم است و به شرط بودن این موارد حتما به استقلال برمی گردم.»


وی در خصوص اینکه اگر مطالباتش را از استقلال خوزستان نگیرد حاضر است از این تیم شکایت کند یا نه، بیان کرد: «نه تنها من بلکه تمامی بازیکنان تیم باید از حق خود استفاده کنند و برای رسیدن به حق شان به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال شکایت کنند. بازیکن و مربی باید مالیات پولی را بدهد که آن را دریافت کرده باشد. به طور حتم اگر باشگاه در دادن مطالباتم کوتاهی کند و چاره‌ای جز شکایت نداشته باشم، این کار را عملی خواهم کرد.»


ویسی در مورد اینکه برای گرفتن مطالباتش شکایت به AFC را مدنظر قرار داده یا نه، عنوان کرد: «اگر کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نتوانند کاری انجام دهند به AFC مراجعه می‌کنم. همان‌طور که بازیکنان و مربیان خارجی می‌ توانند با شکایت از طریق کمیته انضباطی فیفا باشگاه‌ های ایرانی را وادار کنند که حق و حقوق آنها را پرداخت کند ما داخلی‌ ها هم باید از طریق نهادی عمل کنیم که بتواند باشگاه ها را ناچار کند که پول مان را بدهد.»


وی افزود: «وقتی تفکرات ما حرفه‌ای نیست باید برخی کارها به اجبار انجام شود. چگونه است که یک تیم وقتی در چند بازی بازنده می‌ شود از سرمربی تیم تا بازیکنان با کسر قرارداد و جریمه مواجه می‌ شوند ولی همان‌ ها در زمانی که به دنبال پول‌شان هستند، دیرکردهای طولانی مدت برای شان رخ می دهد. باشگاه ها اگر در توان‌ شان نیست که مطالبات اعضای تیم شان را بدهند نباید قراردادی ببندند که برای شان ایجاد تعهد کند چرا که تعهد باید حرفه ای باشد.»


ویسی خاطرنشان کرد: «فوتبال ما با توجه به پتانسیل بالایی که دارد، می تواند به جایگاه های بالایی برسد ولی در لیگ حرفه ای ما همه چیز حرفه ای نیست و تنها اسم آن را می بینیم. فدراسیون فوتبال باید با کمک کمیته‌های انضباطی، تعیین وضعیت و همچنین سازمان لیگ باشگاه‌های بدهکار را ملزم به پرداخت حق و حقوق بازیکنان و مربیان کند تا شرایط مساعد شود نه اینکه با لابی‌گری مطالبات اعضای یک تیم نادیده گرفته شود. امیدوارم به سمتی برویم که ایرانی‌ ها همچون خارجی‌ ها بتوانند به وضعیتی برسند که بدون دغدغه مالی برای پیشرفت فوتبال ایران تلاش کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته