دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1397 - 18:47
بروجردی در دیدار با وزیر خارجه پیشین ترکیه مطرح کرد؛

تضعیف کشورهای اسلامی با ایجاد گروه‌های افراطی توسط دشمنان

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:دشمنان امت اسلامی با ایجاد گروه‌های افراطی به دنبال تضعیف قدرت کشورهای اسلامی می‌باشند.
کد خبر : 280700

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، یاشار باکیش وزیر خارجه پیشین ترکیه صبح امروز (سه شنبه 25 اردیبهشت ماه) با علاء‌الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه روابط دو کشور گفت: همواره روابط دو کشور مسلمان و همسایه روابط دوستانه و راهبردی بوده است.ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه باید در راستای تحکیم و تقویت مناسبات فیمابین باشد.


بروجردی با اشاره به تحولات جاری منطقه و گسترش گروه‌های تروریستی تصریح کرد: دشمنان امت اسلامی با ایجاد گروه‌های افراطی به دنبال تضعیف قدرت کشورهای اسلامی می‌باشند.


وی تأکید کرد: تحلیل نادرست برخی کشورهای منطقه از بحران‌های موجود به تداوم بی‌ثباتی و تنش در منطقه منجر شده است.


بروجردی با ابراز تأسف از کشتار مردم مظلوم یمن توسط رژیم آل سعود گفت: سیاست‌های نابخردانه عربستان آینده‌ای تاریک برای این کشور رقم خواهد زد و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه یمنی ننگ رژیم آل سعود می‌باشد.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان بر ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی در برابر توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.


براساس این گزارش در ادامه این دیدار یاشار یاکیش وزیر خارجه پیشین ترکیه روابط دو کشور را روابطی ریشه‌دار و تاریخی خواند و افزود: گفت‌وگو و رایزنی‌های مستمر دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی می‌تواند به تقویت ثبات و آرامش در منطقه کمک کند.


وزیر خارجه پیشین ترکیه با اشاره به بحران سوریه تصریح کرد: همکاری ترکیه، ایران و روسیه در مذاکرات آستانه تأثیر مثبتی بر روند برقراری صلح در سوریه به جای گذاشته است.


طرفین در پایان پیرامون مسائل مورد علاقه و روابط دو جانبه به بحث و گفت وگو پرداختند


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته