دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1397 - 08:13
دهقان در گفت‌وگو با آنا:

برخی نمایندگان مجلس در گفتارشان به منافع ملی توجه نمی‌کنند

عضو کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس گفت: برخی نمایندگان به جای اینکه نگران نشت اطلاعاتشان در پیام رسان‌های خارجی باشند، نسبت به اینکه شاید اطلاعاتشان دست نیروهای داخل کشور بیفتد، نگرانند.
کد خبر : 280681

محمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه مردم به پیام‌رسان‌های داخلی اعتماد ندارند، اظهارکرد: متأسفانه برخی نمایندگان در گفتار خود منافع ملی را نمی‌سنجند و بر اساس علقه‌هایی سیاسی که دارند، اظهار نظر می‌کنند.


وی با بیان اینکه در هر جامعه‌ای تعصبات به مسائل ملی وجود دارد این در حالی است که این تعصب باید در نمایندگان مضاعف باشد، اضافه کرد: افرادی که نگران نشت اطلاعات در پیام‌رسان‌های داخلی هستند، چرا نگران نشت اطلاعات در پیام رسان‌های خارجی نیستند؟ اینها از اینکه شاید اطلاعاتشان دست نیروهای خودی و در داخل کشور باشد، نگرانند، اما نسبت به دسترسی کامل صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به اطلاعات مردم و کشورشان بی‌اعتنا هستند و این بسیار باعث تعجب و تأسف است.


نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این افراد توضیح دهند که چرا از اینکه شاید اطلاعاتشان دست وزارت اطلاعات و یا سایر دستگاه‌های امنیتی داخل کشور برسد، ناراحتند، گفت: رهبر معظم انقلاب بر امنیت اطلاعاتی پیام‌رسان‌های داخلی تاکید کردند و فرمودند کسی حق ندارد نسبت به اطلاعات مردم تعرضی داشته باشد و این کار را حرام اعلام کردند. بنابراین باید تأسف خورد برای افرادی که به هر موضوع خارجی خوشبینند و نسبت به مسائل داخلی بدبنی دارند و واکنش نشان می‌دهند.


عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: این آزاد اندیشی نیست که هر آنچه از خارج می‌آید را خوب بدانیم و نسبت به مسائل داخلی بدبین باشیم.


دهقان خاطرنشان کرد: درست است که پیام‌رسان‌های داخلی هنوز به قدرت پیام‌رسان‌های خارجی نرسیده‌اند، اما باید از آنها حمایت کنیم و فرصت توانمندسازی را در اختیار آنان قرار دهیم.


به گزارش آنا، غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت به اعتمادآنلاین گفته است که مردم به پیام رسان‌های داخلی اعتماد ندارند.


وی در این گفت‌وگو تاکید می‌کند که بعد از فیلتر تلگرام یک میلیون نفر از این پیام رسان بیرون رفته اند و ۴۴ میلیون نفر همچنان در تلگرام هستند. میزان بازدیدها در تلگرام کاهش پیدا کرده اما ۴۴ میلیون نفر بیرون نرفته و بیش از ۴ و نیم میلیون نفر هنوز از سروش استفاده نکرده اند و این موضوع به دلیل این است که اعتمادسازی کامل ایجاد نشده است.


جعفرزاده ایمن‌آبادی ادامه می‌دهد که زمانی اعتمادسازی ایجاد می‌شود که بگویند مالک پیام رسان‌های داخلی چه کسانی هستند و تضامین حقوقی و لازمه را بدهند. من به عنوان یک نماینده مجلس مالک پیام رسان‌های داخلی را نمی‌شناسم چه برسد به خود مردم. اگر پیام رسان‌های داخلی تضامین را بدهند به نظر می رسد که استقبال از آن زیاد خواهد شد.


این نماینده مجلس تاکید می‌کند: مالکین پیام رسان‌های داخلی باید مشخص شود و سپس تضمین بدهند که دخالت نمی‌کنند. آن‌ها باید تضمین بدهند که به مسایل شخصی مردم ورود نکرده و از اطلاعات استفاده سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هم نمی کنند. علاوه بر این تضامین حقوقی لازم هم مشخص می شود و قوه قضاییه هم باید بگوید اگر جایی پیام رسان‌های داخلی از اطلاعاتتان حتی حاکمیت بر علیه شما استفاده کرد این برخوردها صورت می‌گیرد. مگر مسایل امنیتی که داستان خاص خود را دارد و با حکم قضایی امکان‌پذیر است در غیر اینصورت هیچ چیزی را بدون حکم قضایی نمی پذیریم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته