دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فرار دیپلمات آمریکایی قاتل از پاکستان؛ متهم گریخت

بسیاری از احزاب سیاسی و گروه‌های مذهبی پاکستان، اقدام اسلام‌آباد در اجازه دادن به دیپلمات آمریکایی قاتل برای ترک این کشور را محکوم کردند.
کد خبر : 280664

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، بسیاری از احزاب سیاسی و گروه‌های مذهبی پاکستان، اقدام اسلام‌آباد در اجازه دادن به دیپلمات آمریکایی قاتل برای ترک این کشور را محکوم کردند.
«جوزف آمانوئل هال» وابسته نظامی سفارت آمریکا با اجازه رسمی وزارت امور خارجه پاکستان و اعمال مصونیت دیپلماتیک این کشور را به مقصد افغانستان ترک کرد.


واشنگتن اطمینان داد دیپلمات متخلف طبق قوانین آمریکا محاکمه خواهد شد.


احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان از جمله مجلس وحدت مسلمین، ائتلاف جعفریه و تحریک عوامی درپی خروج این اقدام دولت اعلام کردند خروج دیپلمات قاتل آمریکایی به منزله زانو زدن در برابر آمریکا است.


جان باختن جوان پاکستانی به علت بی‌توجهی دیپلمات آمریکایی به قوانین راهنمایی و رانندگی، بحران دیپلماتیک تازه‌ای را در روابط اسلام‌آباد و واشنگتن ایجاد کرد.


چندی پیش یک فروند هواپیمای c-130 که برای بردن ,وابسته نظامی سفارت آمریکا در فرودگاه نظامی نورخان اسلام‌آباد به زمین نشسته بود بعد از 4 ساعت بدون اینکه بتواند دیپلمات آمریکایی را با خود ببرد به پایگاه بگرام بازگشت.


پدر «عتیق بیگ» جوان پاکستانی که بر اثر تصادف با خودروی دیپلمات آمریکایی کشته شد اعلام کردند هرگز دریافت خونبها برای آزادی قاتل پسرش را نپذیرفته است و خواهان محاکمه وی بود.
کارشناسان بر این باورند که آزادی دیپلمات آمریکایی نمی‌تواند بدون گرفتن امتیازات زیاد از جانب پاکستان باشد.


بالا گرفتن تنش بین پاکستان و آمریکا در مدت اخیر در حالی است که ترامپ در نخستین پیام توئیتری خود در سال 2018 میلادی از قطع کمک های واشنگتن به اسلام آباد خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن در اقدامی احمقانه در طی 15 سال گذشته 33 میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است که این روند ادامه نخواهد یافت.


وی ادامه داد: پاکستان جز دروغ و فریب کاری چیزی تحویل آمریکا نداده و رهبران این کشور ما را احمق فرض کرده‌اند.


منبع: فارس


انتهای پیام/

برچسب ها: اسلام آباد قتل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته