دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1397 - 15:12

رهبر جریان صدر یک گام تا پیروزی نهایی در انتخابات عراق

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد بعد از شمارش 90 درصد آراء در 16 استان عراق، لیست سائرون همچنان پیشتاز انتخابات پارلمانی است.
کد خبر : 280591

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، نتیجه انتخابات عراق در 16 استان از مجموع 18 استان عراق نشان داد لیست سائرون به رهبری مقتدا صدر در دو استان نجف و میسان در رتبه اول و بعد از آن لیست فتح به ریاست هادی عامری در رتبه دوم قرار دارند. این در حالی است که ائتلاف نصر به رهبری حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در در استان نینوا در رتبه اول است.


طبق اعلام کمیسیون عالی انتخابات عراق، لیست حزب دموکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی در اربیل در صدر است و بعد از آن اتحادیه میهنی و الجیل الجدید به ترتیب بیشترین آراء را به دست آوردند. این در حالی است که لیست اتحادیه میهنی کردستان عراق وابسته به خانواده طالبانی در سلیمانیه بیشترین آراء را به دست آورده است. بعد از آن جنبش تغییر در سلیمانیه و الجیل الجدید قرار دارند.


تنها نتیجه آرای دو استان کرکوک و دهوک باقی مانده است که انتظار می‌رود نتیجه آن‌ها امروز (سه‌شنبه) اعلام شود.


کمیسیون انتخابات پیشتر نتیجه اولیه 10 استان را اعلام کرده و نتیجه هشت استان را به تعویق انداخته بود. کمیسیون گفته بود، آرای رای‌دهندگان از میان آوارگان و عراقی‌های مقیم خارج را شمارش نکرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته