دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1397 - 12:15
فرزانه توسلی:

می‌خواستیم به بی توجهی فکر کنیم باید 5 سال پیش خداحافظی می کردیم/ پرداخت پاداش به موقع به دختران فوتسال ایران

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان گفت: متاسفانه یکی از مشکلات همیشگی ما عدم حمایت است و اگر می‌خواستیم به این موضوع توجه کنیم بادی 5 سال پیش خداحافظی می‌کردیم.
کد خبر : 280581

فرزانه توسلی دورازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره قهرمانی دختران ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا گفت: «خدا را شکر این موفقیت نصیب ما شد و توانستیم برای دومین بار دل مردم ایران را شاد کنیم. سطح مسابقات واقعا بالا بود و تیم‌ها همه برای کسب بهترین نتیجه به میدان آمده بودند ما هم مدتها در اردوی تیم ملی حضور داشتیم تا بتوانیم از عنوان قهرمانی خودمان در سال 2015 دفاع کنیم.»


وی ادامه داد: «از مهرماه سال گذشته لیگ فوتسال بانوان شروع شد و تا اواسط اسفندماه هم طول کشید بعد از آن ما بلافاصله در اردوهای تیم ملی به صورت مستمر شرکت کردیم و تمام هدفمان هم این بود که قهرمانی این مسابقات را برای دومین بار تکرار کنیم. در کوران مسابقات هم فقط به کسب مقام اولی فکر می کردیم هر چند که واقعا کار سختی بود.این قهرمانی راحتی نبود، ما شبانه‌روزی تلاش کردیم تا روی سکو برویم.»


توسلی با اشاره به بازی فینال و نقش تاثیرگذاری که در نیمه اول این مسابقات داشت گفت: «در مرحله فینال همگی هم قسم شده بودیم که پیروز این میدان شویم و قهرمانی را به دست بیاوریم.‌در نیمه اول فشار بر روی ما خیلی زیاد بود و تیم ژاپن واقعا قدرتمند بود.من در نیمه اول همه تلاشم را کردم که گل نخوریم و در نیمه دوم هم با آنالیز خوب شهرزاد مظفر سرمربی تیم به پیروزی رسیدیم. به نظرم این موفقیت مدیون یک کار جمعی است، هدف بازیکنان تیم ملی از ابتدا قهرمانی بود و فدراسیون هم در این راه ما را خیلی خوب حمایت کرد و قبل از اعزام به این مسابقات 4 بازی تدارکاتی داشتیم. از طرفی حضور صانعی و فراشی در این مسابقات خیلی به ما کمک کرد.سال‌های زیادی بود که فوتسال بانوان در بخش مربی دورازه‌بان خلا داشت اما خدا را شکر با آمدن این دو نفر در کنار شهرزاد مظفر تیم ما از نظر برنامه ریزی بسیار منسجم کار کرد.»


وی در مورد مشکلاتی که فوتسال بانوان دارد گفت: «‌متاسفانه یکی از مشکلات همیشگی ما عدم حمایت است. دیده نشدن‌ها هر ورزشکاری را اذیت می‌کند و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم.‌‌اما در همه این سال ها به این رسیدیم که نباید به آنها توجه کنیم چرا که اگر این موضوع را در نظر می‌گرفتیم باید 5 سال پیش خدا‌حافظی می‌کردیم.‌مشکلات در بخش بانوان واقعا زیاد است؛ این دیده نشدن ها، نداشتن اسپانسر مالی باعث اذیت شدن همه ورزشکاران می شود اما با این حال ما تلاش می کنیم و کم نمی آوریم.‌من خودم الان 15 سال است که در اردوی تیم ملی حضور دارم.‌در سال 2015 بعد از 12 سال توانستیم قهرمان آسیا شویم و از آن موقع بود که همه مردم کم‌کم ما را شناختند و مورد توجه قرار گرفتیم. فکر می‌کنم حالا بعد از دو بار قهرمانی اگر توقع داشته باشیم که ما را حمایت کنند خواسته زیادی نیست‌. در حال حاضر فوتسال ایران در بخش بانوان در آسیا واقعا حرفی برای گفتن دارد و ما هم مانند مردان حریف سرسختی برای مدعیان محسوب می شویم.»


دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان در مورد پاداش‌هایی که فدراسیون به آنها قول داده است؛ عنوان کرد: «قبل از اینکه به مسابقات اعزام شویم مسئولان به ما قول پاداش دادند و خدا را شکر بعد از کسب این قهرمانی به هر کدام از ما 1200 دلار پاداش دادند،‌البته کفاشیان اعلام کرده که در ایران هم به ما نفری 10 میلیون پاداش خواهند داد. امیدوارم این وعده هایی که به ما می دهند خیلی زود محقق شود به این خاطر که واقعا بانوان در فوتسال ایران با مشکلات و محدودیت‌های مالی زیادی روبه رو هستند. متاسفانه سقف قراردادهای ما در باشگاه‌ها واقعا پایین است، در حال حاضر لیگ به پایان رسیده و ما تنها 50 درصد از مبلغ قراردادمان را گرفتیم و مابقی آن مانده است.از طرفی دیگر این مسابقات دو سال یک بار برگزار می شود، وضعیت ما با مردان خیلی متفاوت است، آنها سقف قراردادهایشان بالاتر از ماست و از طرفی اعزام‌های زیادی در طول سال دارند اما ما این شرایط را نداریم به همین دلیل ممکن است برای آنها جوایز و پاداش‌ها چندان اهمیت نداشته باشد اما برای ما مهم است. ما از مسئولین توقع داریم که جوایز و پاداشی در خور این قهرمانی به ما بدهند چرا که خیلی از بازیکنان از قشر ضعیف جامعه هستند و کمک خرج خانواده‌های خود هستند..»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته