دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1397 - 08:49
سخنگوی آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با آنا:

پاساژهای ناایمن پس ازطی چه مراحلی پلمپ می‌شوند؟

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه پاساژهای ناایمن بعد از 2 دوره مهلت اگر نکات ایمنی را اعمال نکنند، پلمپ خواهندشد، گفـت: آتش‌نشانی مسئولیتی درباره ارایه مجوزبهره‌برداری به اماکن ندارد و این کار از سوی شهرداری تهران انجام می‌شود.
کد خبر : 280574

جلال ملکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به نحوه ارایه فرصت به مالکان پاساژهای ناایمن اظهار کرد: برای اینکه کسبه پاساژهای ناایمن دچار مشکل نشوند در ابتدا از آنها خواسته شد تا چند آیتم مهم را که موجب کاهش ریسک پذیری می‌شود به لحاظ ایمنی رعایت کنند.


وی ادامه داد: پس این مرحله به مالکان فرصتی 3 ماهه داده می‌شود تا تمامی مشکلات ایمنی پاساژ خود را برطرف کنند اما در این زمان رعایت نکاتی از سوی مالکان ضروری است.


سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اضافه کرد: در این پاساژها باید 2 الی 3 فرد که آموزش‌های آتش‌نشانی دیده‌اند به صورت دایم حضور داشته باشند تا اگر حریقی اتفاق افتاد قبل از رسیدن آتش‌نشانان اقدامات اولیه را انجام دهند و سازمان آتش‌نشانی نیز به صورت مستمر روی این پاساژها نظارت دارد.


ملکی با بیان اینکه عموما کارهای ایمن سازی زمان‌بر است و بعضا سه ماهه دوم هم تمدید می‌شود، عنوان کرد: عموما این پاساژها باید راهروهایشان تخلیه شود، در تمامی طبقات کپسو‌ل‌های آتش‌نشانی قرار گیرد و به طور حتم نصب سیستم اعلام حریق و اطفا در این اماکن ضروری است.


وی درباره وضعیت پاساژهایی که پس از مدت یاد شده اقدامات لازم را انجام ندادند، گفت: آتش‌نشانی به صورت قانونی نمی‌تواند نسبت به تعطیلی پاساژی اقدام کند اما برگه عدم تایید ایمنی را به شهرداری تهران ارسال و این نامه در اختیار دادستانی قرار می‌گیرد تا پاساژ ناایمن پلمپ شود.


سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران درباره شیوه ارایه مجوز به برخی از سیتی‌سنترها برای ارایه فعالیت‌های جانبی از جمله سالن‌های سینما توضیح داد: در این باره مجوز انواع بهره‌برداری از سوی شهرداری ارایه می‌شود و آتش‌نشانی مسئولیتی در این باره ندارد، تنها بررسی محل از لحاظ رعایت نکات ایمنی بر عهده آتش‌نشانی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته