دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی گذرا به روزنامه‌های امروز؛

هنرپیشه‌های ایرانی در فستیوال‌های جهانی چه می‌پوشند؟/ خونبارترین «روز نکبت»

رسانه‌های مکتوب امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت به حمله نظامیان صهیونیستی به فلسطینبان در روز نکبت و سفرهای برجامی ظریف نگاه پر رنگی داشتند.
کد خبر : 280489

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، حمله نظامیان صهیونیستی به فلسطینبان در روز نکبت و سفرهای برجامی ظریف در کنار گزارش‌هایی جالب از پوشش هنرپیشه‌های ایرانی در فستیوال‌های جهانی و دسترسی به پارکینگ، چالش پایتخت‌نشین‌ها از خبرهای خواندنی روزنامه‌های امروز بود.


خونبارترین «روز نکبت»


روز گذشته مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی در هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین، به مرگبار‌‌‌‌‌‌ترین روز در تاریخ مناقشات رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌‌‌‌‌‌ها تبدیل شد، تا دوباره فلسطین به کانون توجهات بین‌المللی بازگردد. این درگیری که شهادت و مجروح شدن بسیاری از فلسطینیان را در پی داشت با تیتر و عکس‌هایی بزرگ در صفحه نخست بسیاری از روزنامه های امروز منعکس شد.


در میان روزنامه های فراوانی که به این موضوع پرداختند روزنامه قانون گزارشی جامع در رابطه با مواضع کشورهای مختلف درباره این اتفاق پرداخته است؛ و روزنامه فرهیختگان هم در گزارشی متفاوت نسبت به دیگر رسانه‌‌ها در کنار اشاره به اتفاقات رخ داده روز گذشته‌‌ی سرزمین‌های اشغالی به همین مناسبت به لابی‌های یهودی و صهیونیستی در آمریکا و نقش آن‌ها در انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به قدس اشغالی پرداخته است.




حرکت ظریفِ برجامی


این روزها تحرکات دیپلماتیک دولت و طرف‌های باقیمانده در توافق هسته‌ای زیادتر شده، محمد جواد ظریف محور عمده این تحرکات است. سفرهای برجامی ظریف و دیدار با همتایان و مسئولان کشورهای مختلف هم به دلیل اهمیت زیادی که دارد، با تیترها و عکس‌های گوناگون در صفحه اول روزنامه‌ها بازتاب داده می‌شود.



خبر دیگری در مورد برجام که حاشیه ساز هم شده است، بیانیه‌ای منتسب به مجلس خبرگان بود که مورد توجه برخی روزنامه‌ها قرار گرفت.


روزنامه های ابتکار، آرمان، آفتاب، جهان صنعت، ایران، قانون و همدلی در صفحه اول خود برجام را ورد توجه قرار دادند.



آرمان؛ دسترسی به پارکینگ، چالش پایتخت‌نشین‌ها


در دنیای وابسته به خودرو، پارکینگ‌ها نیز به اندازه راه‌ها و پل‌ها اهمیت دارند، زیرا دسترسی آسان به‌ محل کار، سکونت، خرید، تفریح و ... را فراهم ساخته اند، چرا که بخش لاینفکی از تاسیسات زیربنایی هستند. اما اغلب اماکن پر تردد و کوچه‌های تنگ و باریک شهر، شهروندان را با مشکلات متعدد از جمله نبود جای پارک روبه‌رو کرده است. روزنامه آرمان در گزارشی به وضعیت پارکینگ‌های شهری و راهکارهای مختلف برای برون رفت از این وضعیت پرداخت است.


جوان؛ عده‌ای در غرب از ترس بی‌حجاب می‌شوند اما من از مرگ نمی‌ترسم!


روزنامه جوان در شماره امروز خود گفت‌وگویی خواندنی با دانشجوی چادری در ایتالیا انجام داده است.


فرهیختگان؛ آشنایی با مهم‌ترین گروه‌های لابی یهودی


روزنامه فرهیختگان در گزارشی به مناسبت انتقال سفارت آمریکا به قدس نگاهی موشکافانه به مهمترین لابی‌های یهودی-صهیونیستی در این کشور داشته و نقش آن‌ها در انتقال سفارت آمریکا به قدس را بررسی کرده است.


در بخشی از این گزارش آمده است: «برخی معتقدند که آمار کلی تعداد سازمان‌ها و گروه‌های یهودی فعال در آمریکا بیش از 2000 سازمان است. روزنامه «ژون افریک» در این باره نوشته است که 281 ‌سازمان یهودی و 250 اتحادیه منطقه‌ای در این کشور وجود دارد. این در حالی است که روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی از وجود 900 جمعیت یهودی در ایالات متحده آمریکا خبر داده است. در سال 1970 به‌منظور هماهنگی میان این جمعیت‌ها و سازمان‌ها (حدود 16 سازمان) تاسیس شد و در سال 1975 اتحادیه جهانی یهودیان اصلاح‌طلب به اتحادیه پیوست و دیگر گروه‌های غیر‌صهیونیستی نیز فعالیت‌های خود را با اتحادیه مزبور هماهنگ کردند.»



شهروند؛ هنرپیشه‌های ایرانی در فستیوال‌های جهانی چه می‌پوشند؟


چند روزی می‌شود که دوباره موضوع لباس پوشیدن هنرمندان و به‌خصوص هنرپیشگان زن ایرانی در مجامع و فستیوال‌های بین‌المللی در فضای مجازی مطرح شده است. روزنامه شهروند هم بنا به توجه برخی از مردم به این موضوع گزارشی مفصل با تیتر «دنیای شیرین فرش قرمز و عکس و خبر و لایک!» درباره نحوه لباس پوشیدن هنرپیشه‌های ایرانی در فستیوال‌های جهانی پرداخته است.


در این گزارش جالب به سابقه‌ی هنرمندان زن و مرد ایرانی در پوشیدن لباس‌های تحسین برانگیز و یا لباس‌های خاص و غیر رسمی اشاره شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته