دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1397 - 11:25
سرمربی سابق تیم ملی در گفت وگو با آنا؛

کی روش در انتخاب بازیکنانش اختیار تام دارد

سرمربی سابق تیم ملی گفت: کی‌روش به عنوان مسئول فنی تیم ملی در انتخاب بازیکنانش اختیار تام دارد.
کد خبر : 280480

جلال طالبی سرمربی سابق تیم ملی فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد لیست اولیه‌ای که کی‌روش منتشر کرد و دعوت از اکثر بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های خارجی گفت: «در هر تیمی مسئولیت فنی بر عهده سرمربی تیم است و کی‌روش هم به عنوان سرمربی تیم ملی که باید پاسخگوی مسائل فنی باشد در انتخاب بازیکنانش اختیار تام دارد. کی‌روش هر نتیجه‌ای که در جام جهانی بگیرد مسئول است و به همین دلیل باید به او اجازه داد تا بازیکنان مدنظرش را طبق تفکرات خودش انتخاب کند.»


وی افزود: «وقتی به لیست کی‌روش نگاه می‌کنیم به این نکته پی می‌بریم که او در بعضی پست‌ها هیچ نگاهی به بازیکنان داخلی نداشت. به عنوان مثال همه مهاجمانی که به تیم ملی دعوت شدند لژیونر هستند و در طرف مقابل بهترین مهاجمان لیگ مانند علیپور و تبریزی جایی در این لیست ندارند. اما در سایر خطوط بازیکنان داخلی هم در لیست کی‌روش حضور دارند و شاید در لیست نهایی که قرار است برای جام جهانی اعلام شود همین بازیکنان جزء خط‌خورده‌ها باشند.»


سرمربی سابق تیم ملی در خصوص این مساله که چرا کی‌روش اعتقاد زیادی به لژیونرها حتی بازیکنانی که در لیگ‌های اروپایی عملکرد خوبی نداشتند دارد بیان کرد: «هر مربی سبک خاصی را دنبال می کند و برای اجرای روش خودش در زمین باید ابزارهای لازم را داشته باشد. ابزار یک مربی در زمین بازیکن است و کی‌روش هم به عنوان مسئول فنی تیم ملی طبق سبک خودش بازیکنان را دعوت کرده‌است. شاید بخاطر نظم وانضباط و نوع تمریناتی که در فوتبال اروپا رایج است کی‌روش به لژیونرها اعتقاد بیشتری دارد و در جام جهانی که بازیکنان ما باید مقابل بازیکنان بزرگی چون رونالدو بازی کنند نیاز است که بازیکنانی در ترکیب قرار بگیرند که تجربه بین المللی زیادی داشته باشند تا بتوانند مقابل آنها قرار بگیرند.»


طالبی ادامه داد: «شاید از نگاه کارشناسان فوتبال ما کی‌روش در انتخاب بازیکنانش اشتباه کرده‌است و باید به بازیکنان داخلی توجه بیشتری می‌کرد اما ما نمی‌توانیم باورهای کی‌روش را درک کنیم و اگر کی‌روش دلایلش را برای انتخاب این بازیکنان مطرح کند شاید همه قانع شوند. کی روش 4 سال پیش بیت آشور را به تیم ملی دعوت کرد و در آن برهه زمانی این بازیکن به درد تیم ملی نخورد و دوباره بعد از 4 سال که تجربه این بازیکن بالاتر رفت دوباره او را به تیم ملی دعوت کرد و حتما دلایل خاص خودش را دارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته