دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1397 - 09:29
مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد:

آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای تامین فضای مورد نیاز صاحبان ایده در ایجاد کسب و کار

مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی از آمادگی این دانشگاه برای تامین فضای فیزیکی مورد نیاز برای فعالان صاحب ایده در ایجاد کسب و کار خبر داد.
کد خبر : 280444

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حامد افشاری در آیین افتتاح سومین مرکز رشد واحدهای دانشگاهی استان خراسان رضوی در واحد کاشمر اظهار کرد: «توسعه محصولات در واحدهای دانشگاهی باید بر اساس نیاز جامعه و تقاضای بازار باشد. تاکنون فارغ التحصیلان بسیاری از دانشگاه آزاد اسلامی تحویل جامعه شده‌اند، با توجه به دغدغه‌هایی که اکنون در موضوعات اشتغال و کارآفرینی داریم دانشگاه بر آن است تا بتواند در کشور به کمک جامعه بیاید و کارآفرینی و اشتغال را به خوبی پیش ببرد.»


مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که سال‌های گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر ایجاد شده، ایجاد مرکز رشد در این واحد فرصت است و باید از فرصت‌های به وجود آمده در دانشگاه نهایت استفاده را برد. این واحد می‌تواند با توجه به سوابقش خدمات مشاوره‌ای و خدمات بسیاری به شرکت‌ها بدهد.


این مسئول با بیان اینکه اگر بخواهیم موتور کارآفرینی راه بیفتد باید در هر منطقه و استانی برنامه‏‌ریزی‌هایی با توجه به شرایط آن منطقه انجام شود، افزود: «در بسیاری از دانشگاه‌های موفق دنیا محصولاتی را با توجه به شرایط بازار و نیاز جامعه توسعه داده اند. باید انگیزه‌ در استادان، دانشجویان، هیات علمی، کارمندان و جامعه ایجاد کرد تا باور کنند که می‌توانند محصولاتی را بر اساس نیاز جامعه تولید کنند، یکی از مشکلات کشور توجه نکردن به فرهنگ کار است. متاسفانه هنوز فرهنگ کار به خوبی در جوان‌ها ایجاد نشده است.»


وی با اعلام اینکه اگر فرهنگ کار و کارآفرینی ایجاد شود و خودمان را باور کنیم موتور محرک کارآفرینی و حتی بازارهایی را در سطح منطقه و بین‌المللی در اختیار خود خواهیم گرفت، سمت و سوی دانشگاه آزاد اسلامی به راه انداختن و تسهیل کننده موتور محرک کارآفرینی و اشتغال است، تولید و توسعه محصولات در واحدهای دانشگاهی باید بر اساس نیاز جامعه و تقاضای بازار باشد، شبکه آزمایشگاهی ساها در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده که قرار است به دانشجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور خدمات خود را ارائه کند.


افشاری از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای تامین فضای فیزیکی مورد نیاز برای فعالان صاحب ایده در ایجاد کسب و کار خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ «باید خیران به سمت رفع مشکلات در حوزه اشتغال بیایند. بانک‌ها هم باید در کنار دانشگاه وام‌های کم بهره در اختیار واحدهای فناور بگذارند و ادارات امور مالیاتی و بیمه ‏ها سنگ‌اندازی نکنند. در دانشگاه آزاد اسلامی هزاران هکتار زمین زراعی و کشاورزی داریم که بسیاری از آنها هنوز زیر کشت نرفته است، باید این زمین‌ها را راحت در اختیار واحدهای فناور قرار دهیم تا بر اساس نیاز صنعت، جامعه و حتی بین المللی فعالیت‌هایی را انجام دهند.»


افشاری با قدردانی از همت واحد کاشمر در راه‏ اندازی مرکز رشد، یادآور شد: «باید واحدهای فناور با انجام مطالعات لازم وارد عرصه کارآفرینی شوند، 85 درصد فعالیت‌ها در ابتدای مسیر خود تا زمانی که می ‏خواهند وارد بازار شوند دچار شکست می‌شوند و تنها 15درصد آن هم در مکان‌هایی که تمام اکوسیستم کارآفرینی مهیا است به نتیجه می‌رسد، اگر مطالعات بازار به خوبی انجام شود موجب می‌شود که فعالیت‌ها و پیشرفت خوبی داشته باشند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته