دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1397 - 09:00
بررسی مربیان حاضر در روسیه (گروهA)؛

تقابل پیرمرد اروگوئه‌ای با مربیان آرژانتینی

گروه A جام جهانی 2018 روسیه جایی است که دو مربی آرژانتینی برای ممکن کردن اتفاقی در تلاش هستند برابر تیم‌های سرشناس این گروه نتایجی دور از انتظار بگیرند.
کد خبر : 280416

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - متین ریماز؛​ بیست و یکمین دوره رقابت‌های جام جهانی فوتبال از روز 24 خرداد مطابق با 14 ژوئن در روسیه آغاز خواهد شد و 32 تیم حاضر در این مسابقات در 8 گروه 4 تیمی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. کشورهای حاضر در مهم‌ترین اتفاق فوتبالی جهان در شرایطی تیم‌های ملی‌شان را به چنین بازی‌های هیجان انگیزی اعزام خواهند کرد که برای حضور در روسیه دشواری‌های فراوانی را به جان خریدند.


پیش از شروع رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه همچون ادوار گذشته برخی تیم‌ها اسب خود را زین کرده‌اند تا فاتح جام شوند و تیم‌های دیگر هم تلاش خواهند کرد تا بهترین عملکردشان را ارائه کنند. از این رو فدراسیون‌های تیم‌های حاضر در روسیه تلاش کردند تا با مربیانی برتر و صاحب سبک راهی بازی‌ها شوند. در میان 32 مربی که روی نیمکت تیم‌های خود می‌نشینند اکثریت عامل صعود تیم‌شان به جام جهانی بودند و اگر سرمربی تیم میزبان را نادیده بگیریم مربیان انگشت‌شماری را می‌یابیم که پس از صعود تیم‌شان به روسیه روی نیمکت نشسته‌اند و هدایت تیم را پذیرفته‌اند. برای آنکه شناختی از نفرات اول کادرفنی تیم‌های جام جهانی داشته باشیم به ترتیب هر گروه 4 مربی را معرفی خواهیم کرد که در ادامه معرفی مربیان حاضر در گروه A مسابقات آمده است.



میزبان نگران با چرچسوف


2 سپتامبر 1963 در آلاجیر شوروی سابق به دنیا آمد. در دوران بازیگری‌اش دروازه‌بان بود و 39 بازی تیم ملی نیز در کارنامه دارد. چرچسوف دوران بازیگری را بیشتر در اسپارتاک مسکو پشت سر گذاشت. او بین سال‌های 1994 تا 2002 دروازه‌بان تیم ملی روسیه بود. از سال 2004 مربیگری خود را با هدایت تیم‌های کوفستین و واکر تیرول اتریش کلید زد. اسپارتاک مسکو، زمچوزینا سوچی، ترک گروژنی، آمکار پرم، دینامو مسکو و لژیا ورشو لهستان هم تیم‌هایی هستند که این مربی عهده دار هدایت آنها بوده‌است.


پس از برکناری لئونید اسلاتسکی در تیم ملی روسیه وی سرمربی تیم ملی کشورش شد تا نتایج قابل قبولی را برای میزبان جام جهانی را کسب کند ولی نتایج ضعیف در بازی های دوستانه مردم این کشور را بسیار نگران کرده است. چرچسوف در زمانی هدایت روسیه را برعهده گرفته که این تیم فاقد بازیکنی شاخص است و او باید هنر مربیگری‌اش را در قالب کار تیمی ارائه کند. سرمربی روس‌ها به این نکته توجه دارد که خداحافظی زودهنگام با رقابت‌ها تاثیر زیادی در آینده کاری‌اش دارد. بنابراین او تلاش می‌کند تا روسیه را به جمع تیم‌های پایانی جام برساند.



پرواز پیتزی بدون بلیط به روسیه


شاید عجیب ترین انتخاب مربی تاریخ به اسم سعودی‌ها ثبت شود. جایی که آنها با هدایت برت فن مارویک هلندی موفق به صعود به جام جهانی شدند ولی قرارداد این مربی را تمدید نکردند وبا خوان آنتونیو پیتزی آرژانتینی قرارداد بستند. این مربی 7 ژوئن 1968 در سانتافه آرژانتین دیده به جهان گشود و در دورانی که توپ می‌زد یک مهاجم بود. پیتزی میل زیادی به فوتبال تهاجمی دارد و فوتبالش را با تیم روزاریو سنترال آغاز کرد. او سپس در تیم‌های تنریف، والنسیا و بارسلونا اسپانیا بازی کرد و دوباره به کشورش بازگشت تا برای ریورپلات و روزاریو سنترال بازی کند. او یک فصل به پورتو پرتغال رفت و بار دیگر به روزاریو بازگشت و نهایتا با بازی در ویارئال اسپانیا بازی در زمین را به پایان رساند.


پیتزی که توانسته بود با گرفتن تابعیت اسپانیایی 4 سال در تیم ملی این کشور بازی کند و 8 گل هم به نام خود ثبت کند، مربیگری را از زادگاهش و با تیم کولون سانتافه آغاز کرد. او در تیم‌های یونیورسیداد سن مارتین، سانتیاگو، یونیورسیداد کاتولیکا، روزاریو سنترال، سن لورنزو، والنسیا اسپانیا، لئون مکزیک و تیم ملی شیلی به مربیگری پرداخته‌است. قهرمانی با شیلی در کوپا آمریکا 2016 نام این مربی را مطرح کرد و 21 سپتامبر 2017 هدایت عربستان به او سپرده شد. پیتزی نامی بزرگ روی نیمکت عربستان است و باید دید چقدر فوتبالیست‌های سعودی توانایی دارند تا بتوانند آموخته‌‌های مربی صاحب سبک‌شان را برابر حریفان در زمین اجرایی کنند.



هکتور کوپر با فراعنه مصر به دنبال طلسم شکنی


زاده 16 نوامبر 1955 در سانتافه آرژانتین است. کوپر دوران درخشانی را در بازیگری پشت‌سر گذاشت. در تیم‌های فرو کاریل اوئسته، ایندپندنت و هوراکان بازی کرد. تنها 3 بازی ملی درکارنامه وی دیده می‌شود. او دوران مربیگری‌اش را از 1993 با هوراکان آغاز کرد و از آنجایی که مربی سازنده بود، توانست نام خود را در فوتبال جهان مطرح کند. کوپر پس از هوراکان با لانوس خوش درخشید و به مایورکا اسپانیا آمد. دو فصل بعد روی نیمکت والنسیا نشست و این تیم را نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا کرد. سپس با اینتر ایتالیا موفقیت‌هایش را ادامه داد. پارما ایتالیا و رسینگ سانتاندر آرژانتین هم دیگر تیم های نامداری بودند که کوپر در آنها مربیگری کرد. سال 2015 روی نیمکت مصری‌ها نشست.


این مربی خوشنام آرژانتینی توانست پس از 28 سال فرعون‌ها را به جام جهانی برگرداند و امیدوار است تا با این تیم نتایجی بگیرد که همچون 15 سال پیش نام وی را به عنوان مربی خوش‌فکر و با دانش بر سر زبان‌ها بیاندازد. او مربی است که همواره یک گام برای قهرمانی کم آورده است. اگر چه کسی انتظار ندارد مصر قهرمان جام جهانی شود اما درخشش فوق ستاره‌ای به نام محمد صلاح که آقای گل لیگ برتر جزیره شده است، باعث شده تا انتظارها از مصر بیشتر از نامش در فوتبال جهان باشد.



تابارز یارهمیشگی اروگوئه


قهرمان دو دوره جام جهانی در سال های 1930 و 1950 با هدایت پیرمرد 71 ساله به دنبال آن است که نتایجی در خور تحسین را در روسیه کسب کند. تابارز 3 مارچ 1947 در مونته‌ویدئو به دنیا آمد و به عنوان مدافع در تیم‌های سود آمریکا اروگوئه، اسپورتیوو ایتالیانو آرژانتین، مونته ویدیو واندررز، فنیکس اروگوئه، پوئبلا مکزیک و بلا ویستا اروگوئه بازی کرده است. او که بازی ملی در کارنامه‌اش دیده نمی‌شود مربیگری را در سال 1980 با تیمی که بلا ویستا که فوتبالش را با این تیم به پایان رساند، آغاز کرد. هدایت تیم‌های باشگاهی بوکاجونیورز و ولزسارزفیلد آرژانتین، پنارول اروگوئه، کالیاری و میلان ایتالیا و اویدئو اسپانیا مهم‌تر از دیگر تیم‌های وی بود.


اسکار پیش‌ از قبولی سرمربی تیم ملی اروگوئه در سال 1989 یک بار هم تجربه مربیگری تیم ملی زیر ۲۰ ساله های این کشور را در سال‌1988 نیز داشته است. کسب جام لیبرتادورس و نایب قهرمانی جام باشگاه‌های جهان با پنارول مهم ترین افتخار تابارز در رده باشگاهی است. در جام جهانی 1990، بسیاری چشم انتظار کسب سومین قهرمانی برای اروگوئه بودند ولی با قبول شکست مقابل ایتالیا حذف شدند و پس از آن اسکار تابارز بار دیگر به عرصه باشگاهی بازگشت و بانشستن روی نیمکت بوکاجونیورز آرژانتین توانست یک قهرمانی لیگ آپرتورا و یک قهرمانی سوپرجام آرژانتین را برای تیم محبوب بوکا به ارمغان آورد.


در جام جهانی 2006 که ایتالیا در فینالی پرحاشیه توانست فرانسه را شکست دهد تیم ملی اروگوئه از خانه در حال تماشای مسابقات بود و همین عدم صعود به جام جهانی دوباره مسئولان فدراسیون این کشور را وادار به دعوت دوباره از تابارز برای قبولی سمت سرمربی تیم ملی این کشور کرد. شاید سرنوشت این مربی کهنه کار با تیم ملی اروگوئه گره خورده باشد. پیرمرد کهنه‌کار اروگوئه‌ای امیدوار است با درخشش بازیکنانی مانند ادینسون کاوانی و لوییز سوارز بتواند نتایجی درخشان بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته