دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1397 - 09:31
در کارگاه آموزشی واحد بهشهر بررسی شد؛

آسیب‌شناسی روابط فرازناشویی و راهکارهای پیشگیری از طلاق

کارشناس جامعه شناسی گفت: نارضایتی از روابط جنسی و صمیمی با همسر، هیجان و لذت بخش بودن ارتباط مجدد با فردی غیر از همسر از عواملی هستند که می توانند زمینه گرایش زوجین به روابط خارج از چارچوب زناشویی را فراهم کنند.
کد خبر : 280409

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر رضا اعظم زاده در کارگاه «آسیب شناسی روابط فرازناشویی و راهکارهای پش گیری از طلاق» دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر به عنوان مدرس کارگاه نکاتی درباره عوامل مهم در به وجود آمدن روابط فرازناشویی بیان کرد و اهمیت این مساله را به میزانی دانست که امروزه این موضوع را به رتبه سوم از دلیل طلاق رسانیده است و به نظر می رسد که بررسی بیشتر آن می تواند زمینه افزایش طلاق را روشن تر کند.


دکتر طاهره محمودیان عضو هیات علمی گروه روانشناسی و مسئول برگزاری این کارگاه هم هدف اصلی برگزاری این کارگاه را شناسایی آسیب های اجتماعی روز جامعه و ارائه راهکارهای کاربردی برای کاهش میزان طلاق در جامعه بیان کرد.



وی افزود: روابط فرازناشویی از مهم ترین مقوله های مربوط به ادبیات زناشویی است که اغلب به خاطر برطرف شدن نیازهای جنسی و عاطفی فرد به طور پنهان از طریق روابط خارج از حیطه روابط زناشویی به وقوع می پیوندد.


در پایان کارگاه، استادان گروه روانشناسی و گروه حقوق به به سوالات شرکت کنندگان از ابعاد مختلف حقوقی و روانشناسی پاسخ گفتند.


گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی برای افزایش آگاهی و مهارت های دانشجویان و کارکنان دانشگاه در حوزه مسائل خانواده، کارگاهی با عنوان «آسیب شناسی روابط فرازناشویی و راهکارهای پش گیری از طلاق» از سلسله مباحث مهارت های زندگی با حضور استادان و کارکنان و دانشجویان و دکتر رضا اعظم زاده کارشناس جامعه شناسی به عنوان مدرس کارگاه برگزار کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: طلاق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته