دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فارن‌پالیسی:

ایران دیگر هرگز به آمریکا اعتماد نخواهد کرد

یک نشریه آمریکایی در گزارشی درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام نوشته ایران دیگر هرگز به آمریکا اعتماد نخواهد کرد.
کد خبر : 280354

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، نشریه آمریکایی «فارن‌پالیسی» در یادداشتی با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای برجام در تیتر خود نوشته است: «ایران دیگر هرگز به آمریکا اعتماد نخواهد کرد».


دونالد ترامپ روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه به‌صورت یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و تحریم‌های تعلیق‌شده علیه ایران را احیا کرد. این تحریم‌ها پس از طی دوره‌های 90 و 180 روزه اجرایی خواهند شد.


فارن‌پالیسی بر اساس مصاحبه با افرادی در ایران که تصور می‌کرده‌اند برجام ماهیت رابطه با آمریکا را تغییر می‌دهد نوشته است: «در جدیدترین گفت‌وگوهایمان، این‌طور به‌نظر می‌رسید که آنها به‌صورت ضمنی از پایان ناگهانی دوره‌ای مختصر صحبت به‌میان می‌آورند که در خلال آن تصور می‌کرده‌اند تغییر رابطه با آمریکا هم ممکن و هم موجه بوده است. لحنشان طوری بود که گویی از اینکه زمانی به این خاطر امیدوار بوده‌اند شرمسارند».


افرادی که فارن‌پالیسی با آنها مصاحبه کرده، سال 2014 به‌طور منظم موقع نهار گرد هم جمع شده و گفت‌وگوهای داغی را درباره جدیدترین تحولات مذاکرات هسته‌ای انجام می‌داده‌اند. «حسن»، یکی از شرکت‌کنندگان در آن گفت‌وگوها که از حامیان سرسخت توافق بود در جریان یکی از آن گفت‌وگوها گفت: «اگر ظریف بتواند به این توافق دست پیدا کند، مصدق ما خواهد شد».


قاسم، یکی دیگر از نفرات آن نشست که دو برادرش را در جنگ ایران و عراق از دست داده به‌یاد می‌آورد که در جریان همان گفت‌وگو به «حسن» گفته «آمریکایی‌ها در نهایت او را هم مثل مصدق دور می‌اندازند».


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته