دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قدس؛ نظاره‌گر رقص پرچم صهیونیسم، خیانت حکام عرب و آه فلسطین+ عکس

همزمان با مراسم انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، این شهر حالتی به شدت امنیتی پیدا کرده، هزاران پلیس و نیروی واکنش سریع در این شهر مستقر شده‌اند و صهیونیست‌ها مشغول برگزاری مراسم‌های تحریک‌آمیز خود هستند.
کد خبر : 280212

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در نیمه آذرماه گذشته (1396) قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی معرفی کرد و وعده داد سفارت این کشور را از تل‌آویو به قدس منتقل خواهد کرد.


این وعده ترامپ قرار است امروز دوشنبه 14 ماه می (24 اردیبهشت) و همزمان با اشغال فلسطین عملی شود و سفارت آمریکا عصر امروز به قدس منتقل خواهد شد.


رژیم صهیونیستی از دیروز نظامیان بسیار زیادی در این شهر مستقر کرده و قدس شبیه پادگان نظامی شده است. همچنین دیروز بیش از 1600 شهرک‌نشین تحت تدابیر شدید امنیتی وارد مسجدالاقصی شدند ؛ همچنین درگیری‌هایی میان نظامیان رژیم صهیونیستی و تعدادی از فلسطینی‌های معترض به این یورش رخ داد و یکی از نگهبانان مسجدالاقصی بازداشت شد.


«میکی روزنولد» سخنگوی پلیس صهیونیستی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد آمادگی‌های امنیتی گسترده‌ای برای مراسم انتقال سفارت انجام شده و هزاران نیروی امنیتی اسرائیلی از جمله پلیس مرزی، نیروهای واکنش سریع و نیروهای مبارزه با تروریسم در این تأمین امنیت شرکت خواهند داشت.





لیست کشورهای شرکت‌کننده در افتتاح سفارت آمریکا


روزنامه «هاآرتص» اعلام کرد در این مراسم بیش از 30 کشور شرکت خواند داشت و کشورهای عربی، اسلامی، روسیه و برخی کشورهای اتحادیه اروپا شرکت در آن را تحریم کرده‌اند.


از جمله کشورهای شرکت‌کننده در این مراسم، ‌اتریش، چک، رومانی، مجارستان، اوکراین، مقدونیه، صربستان، اتپوپی، آنگولا؛ کامرون، کنیا، نیجریه، تانزانیا، زامبیا، کنگو، ساحل عاج، گواتمالا، هندوراس، پرو، السالوادور، میانمار، فیلیپین، تایلند و ویتنام هستند.


«جارد کوشنر» داماد و فرستاده ترامپ به همراه همسرش «ایوانکا» دیروز وارد فلسطین اشغالی شدند و قرار است در این مراسم شرکت داشته باشند.








البته کشورهای اتریش، کنگو، ویتنام و ساحل عاج امروز اعلام کردند که در مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی شرکت نخواهند کرد و صحبت مقامات رژیم صهیونیستی را تکذیب کردند.


اختصاص میلیون‌ها دلار برای تقویت نفوذ صهیونیستی بر قدس


دولت رژیم صهیونیستی در جلسه دیروز خود به مناسبت روز اشغال بخش شرقی قدس (در سال 1967) و آنچه خود صهیونیست‌ها «یکپارچه سازی» قدس می‌نامند بیش از 50 ملیون دلار برای تقویت نفوذ خود بر شهر قدس اختصاص داد.


راهپیمایی رقص پرچم


ساعات پایانی روز یکشنبه (23 اردیبهشت) به دعوت گروه‌های راستگرای اسرائیلی مراسم موسوم به «رقص پرچم» در قدس برگزار شد؛ هزاران صهیونیست از مرکز قدس به سمت بخش قدیمی این شهر در قدس شرقی به راه افتادند و مراسم خود را در کنار دیوار ندبه در بخش غربی مسجدالاقصی به پایان رساندند.


صهیونیست‌ها در این مراسم احساسات مسلمانان شهر قدس را جریحه‌دار کردند و هنگام عبور از محله‌های اسلامی شعارهای نژادپرستانه و ضد اسلامی سر دادند.


در این میان پلیس رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌های معترض تعرض کرد و حداقل 3 نفر آنها بازداشت شدند؛ روزنامه‌نگاران نیز از این موضوع مستثنی نبودند و مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی صهیونیستی قرار گرفتند.






نورافشانی بر دیوار شهرداری قدس


دیشب تصاویر پرچم‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا بر روی دیوار شهرداری قدس (وابسته به رژیم صهیونیستی) بازتاب داده شد.





رسانه‌ها از پایان مقدمات در شهر قدس برای افتتاح سفارت آمریکا خبر دادند.





معامله قرن و خیانت برخی کشورهای عربی


«معامله قرن» طرح پیشنهادی آمریکا برای پایان دادن به نزاع فلسطینی-اسرائیلی است که در آن قدس به صورت کامل پایتخت فلسطین اشغالی معرفی شده و پیشنهاد داده شده «ابودیس» به عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته شود.


چندی پیش، یکی از مقامات فتح از همراهی عربستان با این طرح خبر داد. «احمد مجدلانی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین فاش کرد که پیشنهادهای آمریکا درباره روند صلح در خاورمیانه معروف به معامله قرن را که هدفش نابود کردن آرمان فلسطین است، طرف سعودی به طرف فلسطینی منتقل کرده است. وی افزود: هدف این معامله از بین بردن مسئله فلسطین و تأسیس ائتلافی منطقه‌ای برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه‌ای است که اسرائیل اکنون بخشی از آن است.


همچنین بسیاری از کشورهای عرب که در گذشته روابط خود با رژیم صهیونیستی را مخفی نگه داشته بودند امروز دیگر ابایی از افشای این روابط ندارند. در آخرین مورد؛ ‌هفته جاری فاش شد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش ساره در یک رستوران در آمریکا که «یوسف العتیبه» سفیر امارات به همراه جمعی از مسئولان و خبرنگاران در آن حضور داشتند، حاضر شده است.«عبدالله بن راشد آل خلیفه» سفیر بحرین در آمریکا نیز در این رستوران بوده است.


تظاهرات فلسطینی‌ها


«کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و شکست محاصره» با صدور بیانیه‌ای چند بندی از مردم فلسطین دعوت کرد همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس و نیز «یوم‌النکبه» (فاجعه اشغال فلسطین) به صورت گسترده دست به راهپیمایی بزنند.


قرار است مردم نوار غزه در مرز این باریکه با فلسطین اشغالی تجمع کنند ؛ فلسطینی‌های ساکن قدس نیز قرار است در نزدیکی ساختمان سفارت آمریکا در قدس جمع شوند و اعتراض خود را اعلام کنند.


پس از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل در سال 1948، مطابق توافقنامه آتش‌بس امضا شده بین اردن و رژیم صهیونیستی در «رودس» سوم مارس 1949، مرزهای قدس تعیین گردد؛ به این ترتیب قدس به دو قسمت تقسیم گردید: قسمت شرقی تحت حاکمیت عرب‌ها و قدس غربی تحت حاکمیت رژیم اسرائیل. اما رژیم صهیونیستی در سال 1967 بخش شرقی قدس را نیز اشغال کرد.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته