دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1394 - 14:49

باقر لاریجانی: آزمون دستیاری تخصصی سال آینده بدون تغییر مهم برگزار می‌شود

معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از عدم تغییرات مهم در آزمون دستیاری تخصصی در سال آینده خبر داد.
کد خبر : 28007

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر باقر لاریجانی گفت: سال آینده آزمون دستیاری تخصصی در رشته های بالینی علوم پزشکی در نیمه اول اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.


وی افزود: این زمان طی سه سال آتی تغییر نخواهد کرد و برای افرادی که سه سال آینده در آزمون دستیاری تخصصی در رشته های بالینی علوم پزشکی شرکت کنند، آزمون در همین بازه زمانی برگزار خواهد شد.


معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اعلام کرد: افرادی که براساس دستورالعمل مربوطه جزو یک درصد رتبه­های اول، دوم و سوم دانشگاههای علوم پزشکی کشور هستند، مانند قبل می توانند قبل از انجام خدمات قانونی با رعایت مقررات در آزمون پذیرش دستیاری شرکت نمایند.


لاریجانی گفت: کسانی که تمایل داشته باشند می توانند از تاثیر مثبت نمرات مقاطع قبلی در نتایج آزمون دستیاری استفاده کنند و در آزمون سال آینده افرادی که نمرات مساوی کسب کرده‌اند از اثر مثبت نمرات تراز شده مقاطع قبلی داوطلب جهت بالابردن نمره آزمون استفاده می شود.


وی همچنین اظهار داشت: منابع آزمون متناسب با زمان به روز می شود و کتاب‌هایی که با بازه زمانی مناسب طی سه سال آینده منتشر شوند می توانند براساس اعلام قبلی جزء منابع آزمون قرار گیرند.


معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: در آزمون دستیاری سال آینده آنالیز نمرات براساس روش های علمی مشخص صورت خواهد گرفت که جزئیات آن توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته