دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1397 - 15:51

خط تولید انبوه محصول دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه استارت خورد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه گفت: خط تولید محصول هایتک شرکت دانش‌بنیان پارت وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه در حوزه پک تنفسی و مهندسی پزشکی برای تولید انبوه در فاز 2 شهرک صنعتی تربت حیدریه راه‌اندازی و استارت خورد.
کد خبر : 279992

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمد علی علیزاده در آیین بزرگداشت مقام معلم و استاد که با حضور هیات رئیسه و معاونان واحد تربت حیدریه برگزار شد با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم از پیشرفت و دستاوردهای علمی اعضای هیات علمی تمام وقت و استادان مدعو تجلیل کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه افزود: «در هفته گرامیداشت مقام معلم، یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری که پایه‌های نظام جمهوری اسلامی و انقلاب بر اساس تفکرات او شکل گرفته است را نیز گرامی می‌داریم و از خداوند متعال می‌خواهیم توفیق دهد تا با افکار و اندیشه‌های او بیش از پیش آشنا شویم.»


وی یاد و خاطره استاد پیشکسوت زبان وادبیات فارسی درگذشته دانشگاه، مرحوم استاد دکترسیدعلی اردلان جوان را گرامیداشت و گفت: «زنده‌یاد دکتر سید علی اردلان جوان سال 1324 در شهر مقدس مشهدالرضا(ع) متولد شد. وی سال 74 در رشتۀ ادبیات فارسی دکتری گرفت، آغاز همکاری آن مرحوم با دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه از سال 1366 تاکنون بوده است.»


علیزاده ادامه داد: «آن مرحوم در کنار تدریس در سمت‌های مدیریت گروه زبان و ادبیات فارسی و معاونت پژوهش وفناوری با این واحد دانشگاهی همکاری داشته است. تدوین فهرست کتب خطی کتابخانه آستان قدس رضوی، نگاهی به موزه مرکزی آستان‏ قدس‏رضوی، تجلی شاعرانه اساطیر و روایات تاریخی و مذهبی در اشعار خاقانی، تصویرهای زیبا در اشعار خاقانی و....از جمله آثار اوست. تربیت صدها نفر دانشجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری زبان و ادبیات فارسی حاصل عمر بابرکت وی بود.»


راه‌اندازی مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه در حوزه فناوری‌های نوین زیستی


وی با ارائه عملکرد و گزارشی جامع از فعالیت واحدهای فناور این دانشگاه از راه‌اندازی مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه در حوزه فناوری‌های نوین زیستی در آینده نزدیک خبر داد.


رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز با بررسی جایگاه تمدن اسلامی و مقایسه آن با تمدن غرب به جایگاه ارزشی تمدن اسلامی و معایب تمدن غربی پرداخت.


حجت الاسلام مجید نصیری با توجه نقش ایران اسلامی و مذهب تشیع را در بالندگی و پویایی تمدن نوین اسلامی، از اعضای هیات علمی خواست تا این موضوعات را بصورت جدی تر به بحث و مجادله کشانده وبه آگاه سازی دانشجویان در کلاس های درسی بپردازند.


رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان خراسان رضوی از خدمات ارزنده مرحوم حضرت آیت الله معصومی نیزبه نیکی یاد کرد.


وی درباره تاثیر وجایگاه تربیتی استادان در دانشگاه نسبت به دانشجویان دانشگاه مطالبی بیان کرد.


در ادامه مراسم پخش کلیپ توانمندی‌های دانشگاه، پرسش و پاسخ برگزار شد و در پایان مراسم با اهدا لوح یادبود از زحمات استادان هیأت علمی و مدعو واحد قدردانی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته