دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1397 - 16:23
نبویان در نشست خبری برسی ابعاد و زوایای خروج آمریکا از برجام:

تنها تضمین اروپا برای ایران برقراری ارتباطات بانکی است

عضو جبهه پایداری گفت: تنها تضمین اروپا برای ما برقراری ارتباط بانکی است.
کد خبر : 279984

به گزارش خبرنگار سیاسی آنا، سید محمود نبویان عضو جبهه پایداری در نشست خبری- رسانه‌ای با محوریت بررسی ابعاد و زوایای خروج آمریکا از برجام با بیان اینکه دیپلماسی دینی مخالف ارتباط با آمریکاست گفت: ما دو نوع دیپلماسی داریم که شامل دیپلماسی غربی و لیبرال و دیپلماسی دینی است که این دو با هم در تضاد است.


وی در ادامه با اشاره به آیاتی ار قرآن گفت:در قرآن کریم رابطه با کفار و بیگانگان منع شده است و آیه های بسیاری هست که در آن خداوند مومنان را از ارتباط و ولی قرار دادن کفار منع می کند.


نماینده سابق مجلس با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایران بر سر اصل اسلام است گفت: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که تفکر ائمه و طرز فکر دینی در مردم را نابود کنند و شخصی را بر مردم حاکم کنند که بتوانند از آن منفعت لازمه خود را ببرند همانطور که می گویند حکام عربستان مثل گاو شیرده هستند.


نبویان در ادامه با بیان اینکه خدا در قرآن بر لزوم اقتدار تاکید کرده است گفت: ما زمانی پای میز مذاکره رفتیم که غنی سازی 20% داشته و نسل 8 را تولید می کردیم و آن ها از سر ضعف به میز مذاکره آمدند. پس از آغاز مذاکرات شرمن را احضار کردند و از او پرسیدند که چرا مذاکره کردید گفت سرعت بالا رفتن علم در ایران شدت گرفته و تحریم ها اثر نمی‌گذاشت.


وی با اشاره به کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای روحانی تصریح کرد: در قسمتی از این کتاب که مرتبط با مذاکرات هسته ای بین سال های 84-82 است مشکل بزرگ را نگاه بد بینانه مردم به غرب می داند که این مخالف دیپلماسی دینی بوده و نشان دهنده این است که آقایان اعتقادی به این نوع دیپلماسی ندارند.


نماینده سابق مجلس در ادامه با بیان اینکه برجام خسارت محض بود برای ما گفت: از اتفاقاتی که در برجام افتاد و خسارت بود برای ما این بود که در نطنز ما نسل 1و2و3و4و5و6و8 را داشتیم که پس از اجرای برجام بالاتر از نسل 1 را به انبار بردیم در فردو هم که به هیچ وجه قابل زدن توسط موشک نبود هم غنی سازی هم دانش اموختگی هسته ای را تعطیل کردیم طوری که حتی به ما اجازه ندادند تا سانتریفیوژهایی که باید جا به جا میکردیم در همان فردو انبار شود. عجله آقای روحانی و ظریف از آمریکایی ها بیشتر بود.


وی در انتها با بیان اینکه تنها تضمینی که اروپا می تواند بدهد برقراری رابطه بانک هاست گفت: در سال 84-82 که مذاکره کردند با اروپایی ها و به گفته خود آن ها هیچ چیز دست ما را نگرفت چرا میخواهند همان افراد مجدد با اروپا مذاکره کنند و آن ها که می گویند بر سر برجام دیگر نمی شود مذاکره کرد بر سر چه چیزی می خواهند مذاکره کنند؟ با این شیوه فقط منافع ما از دست می رود.


انتهای پیام/

برچسب ها: اروپا برجام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته