دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1397 - 08:45
دور برگشت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛

آتشبار پرسپولیس آماده شلیک به پیکر الجزیره

پرسپولیس ایران که در دور رفت مغلوب الجزیره امارات شده‌است برای صعود به جمع هشت تیم برتر منطقه غرب آسیا چاره‌ای جز برتری بر این تیم اماراتی آن هم با نتیجه مناسب ندارد.
کد خبر : 279944

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز با برگزاری 2 بازی در منطقه غرب این قاره آغاز می‌شود که در یکی از دیدارهای این مرحله که اهمیت ویژه‌ای برای فوتبال‌ دوستان ایرانی برخوردار است، پرسپولیس از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی به دیدار تیم الجزیره امارات می‌‌رود.


دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی امارات برگزار شد که در پایان الجزیره موفق شد با نتیجه 3 بر 2 برنده شود. این برتری در شرایطی حاصل شد که نیمه نخست با پیروزی نماینده ایران به پایان رسید اما در نیمه دوم نماینده امارات از اشتباهات خط دفاعی و دروازه‌بان پرسپولیس استفاده کرد و برنده شد. اما شرایط در بازی برگشت متفاوت است و نماینده کشورمان با اتکا به هواداران فراوانی که دارد به دنبال جبران نتیجه دور رفت و صعود به جمع 8 تیم برتر قاره کهن است.


سرخ‌پوشان در دیدار رفت با غیبت سیدجلال حسینی مواجه بودند و حالا در دیدار برگشت می‌توانند کاپیتان شان را درون زمین ببینند. کتف کمال کامیابی نیا که در بازی رفت آسیب دیده بود با ریکاوری و رسیدگی تیم پزشکی آسیبش برطرف شده و این بازیکن که در ابوظبی به بیمارستان رفته بود، بدون مشکلی در خدمت تیم خواهد بود. تنها غایب تیم برانکو در بازی امروز محسن ربیع خواه است که به نظر می‌رسد غیبت این بازیک مشکلی برای نماینده ایران ایجاد نخواهد کرد.


الجزیره که لیگ کشورش با ایستادن در رده هفتم لیگ برتر امارات به پایان رسانده است با سرمربیگری هنک تن کاته هلندی که سابقه هدایت آژاکس آمستردام و مربیگری در تیم های بارسلونا و چلسی را در کارنامه دارد، به دنبال آن است تا بتواند نتیجه دور رفت را حفظ کند و برابر پرسپولیس بازنده نشود. در ترکیب الجزیره رومارینیو برزیلی که در بازی رفت زننده یکی از 3 گل اماراتی‌ها بود خطرناک‌ترین بازیکن این تیم به شمار می رود. دیگر لژیونر الجزیره مبارک بوسوفا مراکشی که شماره 10 این تیم را بر تن دارد در میانه میدان به خوبی بازیسازی می کند که بایستی توسط هافبک های پرسپولیس از کار بیفتد. ضمن اینکه محمد الموسلامی عمانی هم در خط دفاعی اماراتی حضور دارد. علاوه بر این سه بازیکن الجزیره از بازیکنان آماده‌ای چون علی مکبوث، خلفان مبارک، علی خسیف، فارس جمعه، عبدالله موسی و احمد العطاس بهره می‌برد که می توانند بازیکنان موثری در بازی امروز باشند.


با وجود تفاسیری که در خصوص تیم الجزیره ارائه شد از آنجایی که فوتبال ایران همواره برتر از فوتبال امارات بوده است، انتظار می رود پرسپولیس که با اختلاف 11 امتیازی قهرمان لیگ برتر شده است بتواند نتیجه دور رفت را جبران کند و با برتری مقابل این حریف راهی مرحله بعدی شود. پرسپولیس فصل گذشته تا مرحله نیمه نهایی رقابت ها خود را بالا کشید و آنجا مغلوب الهلال عربستان شد.


بدون تردید الجزیره در بازی امروز با انجام بازی دفاعی و کاملا بسته به دنبال استفاده از ضد حملات خواهد بود. سرمربی این تیم در نشست خبری پیش از مسابقه اعلام کرده بازیکنانش مقابل رئال مادرید هم وقت کشی نمی‌کنند و شائبه اتلاف وقت را از تیمش دور کرده است.برانکو ایوانکوویچ در برنامه‌اش برای ایجاد شکاف در خط دفاعی حریف اماراتی روی حرکات وحید امیری و فرشاد احمدزاده حساب ویژه‌ای باز کرده است. علی علیپور به عنوان تمام کننده باید حداکثر استفاده را از موقعیت‌هایی که نصیبش می‌شود، ببرد. ضمن اینکه اگر محسن مسلمان در ترکیب اصلی استفاده شود، می‌تواند فضاهای مناسبی را برای استفاده مهاجمان استفاده کند. گادوین منشا هم می تواند با گلزنی در این مسابقه جای بیشتری در میان هواداران پرسپولیس پیدا کند.


اگر پرسپولیس بتواند به گل زودهنگامی دست پیدا کند احتمال کسب برتری پر گل وجود دارد. بسیاری معتقدند سرخ‌پوشان ایران در این مسابقه با اختلاف گل مناسبی از ید نماینده امارات عبور خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته