دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1397 - 13:47

غیبت نمایندگان، پارلمان افغانستان را به آستانه تعطیلی کشاند

عدم حضور بیش از صد نماینده پارلمان در اوج ناامنی‌ها و دغدغه‌های انتخاباتی در یک ماه گذشته انتقادات گسترده‌ای را در پی داشته است و روند تصویب چندین توافقنامه بین‌المللی در افغانستان را با چالش مواجه کرده است.
کد خبر : 279935

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درحالی که پارلمان افغانستان 249 عضو دارد اما در یک ماه گذشته بیشتر از نیمی از نمایندگان در نشست این مجلس حضور نیافته‌اند.


روند چندین توافقنامه همکاری‌ بین‌المللی افغانستان از دو هفته گذشته تاکنون به دلیل غیبت مکرر نمایندگان پارلمان با چالش مواجه شده که این موضوع نگرانی هیئت اداری این مجلس را برانگیخته است.


هیئت اداری پارلمان افغانستان نسبت به تکرار غیبت نمایندگان افغان هشدار داده است و از آنها خواست تا در نشست‌های پارلمان که برای تعدیل قوانین، تصویب توافقنامه‌ها و استیضاح مقامات دولت برگزار می‌شوند حضور یابند.


اما با وجود هشدار هیئت اداری پارلمان افغانستان روز گذشته نیز کمتر از 100 نماینده افغان در نشست مجلس حضور یافتند که فعالیت پارلمان این کشور به عنوان یک نهاد تصمیم گیرنده را با چالش مواجه کرد.


«عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان اظهار داشت: به دلیل غیبت نمایندگان، پارلمان این کشور به عنوان یک نهاد تصمیم گیرنده توانایی ادامه فعالیت ندارد.


وی تاکید کرد که غیبت مداوم اعضای پارلمان افغانستان توهین به مردم این کشور است.


ابراهیمی از هیئت اداری پارلمان خواست تا فهرستی از نمایندگان غایب را تهیه کند تا مردم افغانستان بدانند که چه کسانی اهمیتی برای کارشان قائل نیستند.


«عرفان‌الله عرفان» دبیر دوم پارلمان افغانستان به «ماندگار» گفت: باید با نمایندگان افغان برخورد شود زیرا نمایندگان غایب هیچ اعتنای به سرنوشت مردم افغانستان ندارند.


«غلام حسین ناصری» نماینده وردک نیز با اشاره به ناامنی‌های روز افزون در افغانستان اظهارداشت: نمایندگان به وظایف نظارتی خود درباره دولت درست عمل نمی‌کنند.


این درحالی است که بسیاری از نمایندگان افغان با وجود عدم حضور در پارلمان هنوز هم از حقوق و امتیازات بسیاری برخوردارند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته