دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1397 - 13:41
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران:

قابلیت کسب نتیجه در بازی‌های آسیایی را داریم

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: اگر می‌خواهیم در بازی‌های آسیایی نتیجه بگیریم که قابلیتش را داریم باید برای هر شرایط آماده شویم.
کد خبر : 279931

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مهران شاهین طبع در جمع خبرنگاران درباره وضعیت ملی‌پوشان، اظهار کرد: اردوی تیم‌ ‌ملی بسکتبال از قبل سال آغاز شده بود و در این مرحله تیم تکمیل شد. برخی از بازیکنان در این مدت نیاز به استراحت بیشتر داشتند و به تازگی وارد اردو شدند. شرایط بدنی بازیکنان خوب است و باید این را بگویم که از آنچه که انتظارش را داشتیم بهتر است.


او درباره بازی‌های آسیایی جاکارتا، گفت‌: اگر بخواهیم در این بازی‌ها نتیجه‌ بگیریم که قابلیتش را هم داریم، باید خیلی خوب تمرین کنیم و با آمادگی کامل به مسابقات برویم. شرایط بازی‌های آسیایی جاکارتا متفاوت است، چون برخی از بازی‌ها صبح برگزار می‌شود و باید برای هر شرایطی آماده شویم.


سرمربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال ادامه‌ داد: شرایط کشور از نظر اقتصادی و سیاسی متفاوت شده است و وضعیت ارز نیز بر روی برنامه‌های تیم‌ ‌ملی تاثیر می‌گذارد و ما باید برای هر گونه شرایطی که پیش رو داریم کاملا آماده شویم.


او با اشاره به آغاز تمرینات تیم‌ ‌ملی امید نیز، بیان‌ کرد: تیم‌ ‌ملی امید شروع خوبی داشته است و امیدوارم که باشگاه‌ها و هیات‌ها حمایت خوبی داشته باشند و شرایطی ایجاد کنند تا این جوانان بیشتر رشد کنند.


شاهین طبع درباره گلایه برخی از بازیکنان از اعزام تیم‌ ‌ملی به تورنمنت چین، خاطر نشان کرد: سفر به چین می‌تواند لازم باشد، اما کافی نیست. برای این که شخصیت تیم‌ ‌ملی بسکتبال حفظ شود، نیاز به بازی‌های بزرگ داریم. من زمانی هم که به تیم‌ ‌ملی آمدم گفتم که نیاز داریم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. ما حتی با صربستان، کرواسی و بلاروس مذاکره کردیم تا بازی دوستانه داشته باشیم، اما چون قبل از پنجره سوم انتخابی جام جهانی بود و با توجه به زمان اردوی ترکیه ما تداخل پیش آمد و نتوانستیم این بازی‌ها را هماهنگ کنیم.


سرمربی تیم‌ ‌ملی بسکتبال ادامه‌ داد: از سوی دیگر نیاز به ارتباطات بین‌المللی بیشتری داریم، مسئولان رده بالای ورزش باید رسیدگی بیشتری کنند تا این ارتباطات بین‌المللی ایجاد شود و ورزش قهرمانی لطمه نخورد.


شاهین طبع درباره حضور مهدی کامرانی در کنار ملی‌پوشان، خاطر نشان کرد: خودم از کامرانی خواستم تا در تمرینات حضور داشته باشد و او هم علاقه‌مند بود. تمریناتش را شروع کرده است و باید ببینیم که وضعیت بدنی‌اش چطور است. اگر خودش را برساند فوق‌العاده‌ خواهد بود و به درد تیم‌ ‌ملی خواهد خورد.


او در پاسخ به این سوال که آیا از مرحله بعدی نام کامرانی به لیست تیم‌ ‌ملی ‌اضافه خواهد شد ، بیان‌ کرد: ‌اضافه کردن نام او کاری ندارد، اما ما نباید با نام بزرگان بسکتبال بازی کنیم، چون بازیکنان خوبی در پست یک داریم و باید بهترین‌ها را انتخاب کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب