دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1394 - 14:15
/همگام با آنا در وین/

آغاز نشست مشورتی وزیران امور خارجه گروه 1+5

در حالی‌که در وین همه منتظر برگزاری نشست عمومی و سرنوشت‌ساز میان وزیران امورخارجه ایران و شش قدرت جهانی هستند، از لحظاتی پیش نشست مشورتی وزیران امورخارجه گروه 1+5 با هدف حل برخی اختلافات در میان اعضاء آغاز شده است.
کد خبر : 27992

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، از دقایقی پیش نشست مشورتی وزیران امورخارجه کشورهای عضو گروه 1+5 در هتل «کوبورگ» وین آغاز شد.


بر اساس این گزارش، مدیریت نشست را «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا برعهده دارد و قرار است در آن، برخی اختلاف‌های موجود میان کشورهای عضو بر سر جزئیات پرونده هسته‌ای ایران بررسی شود.


این در حالی است که در حال حاضر همه منتظر برگزاری نشست عمومی و سرنوشت‌ساز میان وزیران امورخارجه ایران و گروه 1+5 هستند.


از سوی دیگر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران دقایقی پیش در دیدار با «وانگ یی» وزیر امورخارجه چین گفت: معتقدیم نباید تمدیدی وجود داشته باشد ولی می‌توانیم تا جایی که لازم باشد به کار ادامه دهیم.


منظور وزیر امور خارجه کشورمان از تمدید، تعیین تاریخ دیگری برای ادامه مذاکرات و بازگشت هیات‌های مذاکره‌کننده به کشورشان است.


مذاکره‌کننده ارشد چین نیز تاکید کرد: اوضاع کنونی برای دستیابی به توافق مهیاست و به همین دلیل وزیران امور خارجه کشورها بار دیگر در وین گردهم جمع شده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته