دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری تهران مطرح کرد؛

تاثیر خروج آمریکا از برجام بر فاینانس‌های توسعه شهری

معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری تهران با اشاره به خروج آمریکا از برجام و مسائل مربوط به فاینانس گفت: من نمی‌گویم خروج آمریکا از برجام هیچ اثری در زندگی ما و فعالیت‌های شهرداری ندارد زیرا در برخی از مجاری اثرگذار است.
کد خبر : 279842

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت میرزایی در جمع خبرنگاران پس از انتخاب شهردار پایتخت با بیان اینکه کار انتخاب شهردار و شهرداری متوقف شدنی نیست تا هیچ خللی در کار شهر ایجاد نشود، اظهار کرد: شهردار جدید تجربه خوبی در امور شهری دارد و با همه مسائل شهرداری کلان‌شهرها آشناست.


وی با اشاره به چالش‌های پیش روی افشانی عنوان کرد: مهم‌ترین چالش‌های پیش روی شهردار جدید پایتخت محدودیت منابع مالی، بدهی‌های سنگین و مطالبات شهروندان تهرانی است.


معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری تهران با اشاره به رای بالایی که شهردار جدید اخذ کرد، گفت: شهردار تهران به تنهایی نمی‌تواند بر مشکلات پیروز شود و این موضوع نیازمند یک مشارکت همگانی است.


وی با اشاره به اینکه افشانی سابقه‌ای 30 ساله در انجام امور دولتی دارد، تصریح کرد: وی معاون وزیر او استاندار بوده است و به نظرم اعتماد ملت و نظام به او در گذشته به اثبات رسیده است و اگر این نبود امروز او را در این پست نمی‌دیدیم.


خروج آمریکا از برجام و اثرات آن بر شهرداری تهران


میرزایی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و مسائل مربوط به فاینانس‌ها اضافه کرد: من نمی‌گویم خروج آمریکا از برجام هیچ اثری در زندگی ما و فعالیت‌های شهرداری ندارد در برخی از مجاری اثرگذار است اما بخش مهمی از پروژه‌های شهرداری که به عنوان پروژه‌های اثرگذار از آن یاد می‌شود از تنوع سرمایه‌گذار برخوردار هستند این پروژه‌ها داوطلبینی از آسیای شرقی، جنوب آسیا و سایر نقاط دیگر دارند و آنچه تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح شد این بود که در برابر فشارهای خارجی تاب بیاوریم.


وی با اشاره به برنامه اصلاح مدیریت شهری که از دوره نجفی آغاز شد، گفت: این موضوع باید به طور جدی در آینده ادامه پیدا کند شهرداری بر اساس مصوبه شورا در حال تدوین 5 برنامه جدید است که به سایر برنامه‌های پیشنهادی اضافه خواهد شد و در راستای اجرای رویکردهای جدید این برنامه‌ها به کمیسیون‌ها داده شده تا تدوین شوند.


میرزایی تاکید کرد: برنامه پیشنهادی افشانی نیز در کنار سایر برنامه‌ها اجرایی خواهد شد.


معاون توسعه و برنامه‌ریزی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: ‌شهردار جدید به عنوان رئیس ستاد برنامه سوم باید به برنامه‌ها نظارت داشته باشد و اگر خواستار تغییر آن بود، موارد را به شورا ارائه می‌دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته